کد خبر: شرایط-در-مناطق-زلزله-زده-فارس-عادی-است
۲۱ خرداد ۱۳۹۹، ۱۶:۴۱

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور ، اسماعیل نجار رییس سازمان مدیریت بحران کشور اظهار داشت: طبق آخرین اطلاعات ارزیابی شده دریافتی از مناطق زلزله زده استان فارس زمین لرزه های شامگاه سه شنبه و بامداد روز جاری در جنوب این استان باعث تخریب بافت فرسوده برخی مناطق روستایی خالی از سکنه گزارش شده و مصدوم و مجروحی در پی نداشته است.

وی ادامه داد: هم اکنون شرایط در مناطق زلزله زده عادی است و مشکل خاصی از سوی مردم و مسئولان دخیل در امر مدیریت بحران و سوانح از مناطق زلزله زده به این سازمان گزارش نشده است.

رییس سازمان مدیریت بحران کشور اضافه کرد: طبق هماهنگی های انجام شده بنیاد مسکن هم ماموریت پیدا کرد تا ظرف ۷۲ ساعت آینده از واحدهای خسارت دیده بازدید و ارزیابی انجام دهد که خوشبختانه تاکنون تخریب شدیدی گزارش نشده و موارد به وجود آمده بر اثر زلزله نیز سطحی است.

نجار توضیح داد: طبق آخرین اطلاعات دریافتی از مناطق زلزله زده جنوب استان فارس منازلی که در مناطق روستایی دچار ترکی خوردگی و ریزش سقف شده اند فاقد ایمنی لازم بوده‌ اند.

بنابرگزارش مرکز لرزه نگاری کشوری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران شامگاه سه شنبه و بامداد چهارشنبه چندین زمین لرزه بخش خنج، بیرم از توابع شهرستان لارستان در استان فارس را لرزاند که نخستین زمین‌لرزه به بزرگی ۵.۱ ریشتر ساعت ۲۰ و ۳۸ دقیقه، پس از آن در ساعت ساعت ۲۱ و ۴۸ دقیقه زمین‌لرزه دیگری با قدرت ۵.۷ ریشتر در همین منطقه روی داد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha