کد خبر: علت-اجرا-نشدن-همسان‌سازی-حقوق-بازنشست
۲۱ خرداد ۱۳۹۹، ۱۴:۵۱
علت اجرا نشدن همسان‌سازی حقوق بازنشستگان چیست؟
 

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری سلامت به نقل از خانه ملت،  احمد محرم زادهنماینده مردم اهر و هریس در نشست امروز (چهارشنبه ۲۱ خرداد) نطق میان دستور خود را به شرح ذیل قرائت کرد:

تذکر به وزیر جهاد کشاورزی و وزیر کشور و مدیریت؛ با توجه به اینکه تنها منطقه گردشگری شهرستان اهر به نام فندقلو دچار آفت دم قهوه‌ای گشته است، که این آفت از جنگل های محلی عبور و به باغات و زراعت مردم عزیز منطقه خسارت جدی وارد می‌کند، علی‌رغم اقدامات لازم از طرف مدیریت بحران و منابع طبیعی استان که جا دارد از زحمات آنها قدردانی کنیم، نیازمند تمهیدات بیشتری از جمله محلول پاشی هر چه سریعتر نسبت به دفع و از بین بردن این آفات اقدامات کافی و جدی به عمل بیاورند تا کشاورزان و باغداران عزیز بیش از این دچار آسیب و خسارت نشوند.

تذکر به رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور؛ دلیل عدم اجرای قانون مدیریت خدمات کشوری طی سال‌های گذشته و عدم اجرای قانون همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری، لشکری و تامین اجتماعی و مخصوصاً فرهنگیان عزیز.

 عدم اعمال افزایش ۵۰ درصدی قسمت موخر فصل دهم ماده ۶۴ قانون مدیریت خدمات کشوری در حقوق بازنشستگان فرهنگی زحمتکش که طبق فرمایشات حضرت آقا؛ بازنشستگان نماد واقعی کارکنان فعلی هستند، ۳۰ سال زحمت کشیده اند، جان کندند و به مملکت عزیز ایران اسلامی خدمت کرده‌اند. انصاف نیست اگر نمی توانیم حمایت اضافی داشته باشیم، حداقل حقوق قانونی و به حق این عزیزان را پرداخت نماییم.

آقای نوبخت انصاف کن، شما و ما تربیت شدگان معلمین عزیز هستیم، هر چقدر در خصوص این بزرگواران هزینه شود، هزینه نیست بلکه سرمایه گذاری است. اینها هم فرزندان دم بخت دارند، مشکلات دارند، تورم و گرانی را می چشند.

لطف کنید مصداق آیه شریفه یا ایها الذین آمنو لم تقولون ما تفعلون نشوید، چرا که کبر متقاعنه الله ان تقولوا ما لا تفعلون، قانون شده، چرا به وظیفه قانونی تان عمل نمی کنید؟ چرا زمانی که نوبت به بازنشستگان و معلمین عزیز می رسد، با کمبود منابع مالی مواجه می شوید. مردم شریف ما در صورت عمل به قانون ادعای دیگری ندارند، قانون گریزی از طرف مسئولین مورد قبول مردم نیست.

پیشنهاد می کنم اگر دولت مشکل منابع و کمبود مالی دارد، با واگذاری سهام از شرکت ها و کارخانجات دولتی سودزا به این عزیزان رفع مشکل شود و هم به جهت عدم پرداخت پول نقد از تورم جلوگیری خواهد شد.

تذکر به وزیر آموزش و پرورش؛ وجود تبعیض در جذب آموزشیاران محترم نهضت سوادآموزی که تا قبل از سال ۹۱ بدون آزمون وارد دانشگاه فرهنگیان شده و جذب شدند که حالا با آزمون اقدام به جذب می نمایند. این تبعیض مورد اعتراض آموزشیاران محترم قرار گرفته استدعا دارم نسبت به حذف این تبعیض قدم های مثبت برداشته شود.

 تذکر به وزیر محترم نیرو؛ در آب شرب و فاضلاب شهری هریس مشکل داریم نسبت به حل آن دستورات لازم صادر شود. علی‌رغم مطالعات ست‌های ایثار و گنجه رود و هر سال های گذشته نسبت به عملیاتی کردن آنها اقدام نشده است. اقتصاد مردم منطقه بستگی به اجرای این سدها دارد همانطور که استحضار دارید حوضه آبریز ما دریای خزر بوده و هیچ مانعی بر احداث این سدها وجود ندارد استدعا دارم نسبت به عملیاتی کردن آنها اقدام شود.

 تذکر به وزیر محترم بهداشت و درمان و آموزش پزشکی؛ با توجه به اینکه در سال ۹۲ افزایش تخت بیمارستانی شهر اهر از ۱۴۹ به ۳۱۵ مجوز صادر شده است چرا تاکنون هیچ اقدامی صورت نگرفته است. با عنایت به اینکه اهر مرکز ارسباران میباشد و شهرستان ها و شهرهای اطراف از بیمارستان این شهر استفاده می‌کنند که با ورود ویروس منحوس کرونا شدیداً با مشکلات کمبود فضا مواجه شدیم لذا استدعا داریم که هر چه سریعتر نسبت به عملیاتی کردن آن اقدام شود.

 تذکر به وزیر محترم جهاد کشاورزی؛ نسبت به رفع عیب سد آرباطان هریس که از سال ۸۱ آبگیری شده و به جهت به وجود آمدن عیب فنی و نشت آب خالی شده و رفع عیب نشده است، در این ۱۸ سال این سد با آبیاری و تحت پوشش قرار دادن هزارها هکتار زمین زراعی و کشاورزی اقتصاد منطقه را متحول می کرد. همچنین آب شرب چندین شهر و روستاها را تأمین خواهد کرد لذا استدعا دارم هرچه سریعتر برنامه‌ریزی لازم برای رفع عیب و آبگیری آن اقدام شود.

سوال از وزیر محترم راه و شهرسازی؛ چرا پروژه بزرگراه اهر- تبریز که از سال ۸۷ شروع و قول ریاست جمهور مبنی بر تحویل آن در سال ۹۵ بود که متاسفانه تاکنون تمام نشده و اگر سالی ۷/۵ کیلومتر کار می‌شد امسال بایستی تمام شود.

چرا پروژه کمربندی شرقی شهر اهر که از سال ۹۲ شروع و طول کل پروژه ۳۳ کیلومتر بود تمام نشده ، ماشین آلات سنگین از داخل شهر رفت و آمد می کنند و امان مردم شهر را بریده‌اند استدعا دارم در جریان سال جاری و فصل کاری این دو پروژه به اتمام برسد./

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha