کد خبر: عملیات-نجات-کوهنوردان-در-ارتفاع-۴۷۰۰م
۲۵ بهمن ۱۳۹۹، ۱۴:۱۲

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از  روابط عمومی جمعیت هلال احمر مازندران،دکترغلامعلی فخاری با اعلام این خبر افزود: در پی اطلاع مرکز کنترل و هماهنگی عملیات ۱۱۲ هلال احمر مبنی بر حادثه دیدن دو کوهنورد مرد و زن در ارتفاع ۴۷۰۰ متری قله دماوند، بلافاصله تیم امدادی جمعیت هلال احمر شهرستان آمل مستقر در پایگاه امدادی رینه به منطقه اعزام شد.

فخاری با اشاره به اینکه این تماس در ساعت ۲۲ شب گذشته گرفته شده اس، گفت: بلافاصله پس از اطلاع از این حادثه نجاتگران این جمعیت مستقر در بارگاه سوم به منطقه اعزام شدند.

وی ادامه داد: همچنین دو تیم امدادی از پایگاه امداد و کوهستان رینه و یک تیم از شعبه آمل جهت حمایت و پشتیبانی امدادرسانی  نیز عازم منطقه شدند.

فخاری با اشاره به سقوط ۵۰۰ متری کوهنورد زن از یخچال آسپرین، افزود: پس از دسترسی کوهنوردان، مصدومان به بارگاه سوم ضلع جنوبی انتقال داده شدند.

وی با اشاره به لزوم انتقال مصدومان با بالگرد، گفت: با هماهنگی سازمان امداد و نجات یک فروند بالگرد امدادی پس از فرود در بارگاه سوم ضلع جنوبی قله، نجاتگران نسبت به انتقال مصدومان حادثه به داخل بالگرد و انتقال به شهر رینه و تحویل اورژانس ۱۱۵ آمل اقدام کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha