کد خبر: نسخه-نویسی-الکترونیکی-یکی-از-راه‌های
۲۸ تیر ۱۳۹۹، ۱۸:۵۱

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به  نقل از سازمان بیمه سلامت،دکتر سعید فرجی اظهار داشت : نسخه نویسی الکترونیکی از طریق کاهش تبادل دفترچه بین پزشک ، بیمار ، داروخانه و سایر مراکز ارائه دهنده خدمات درمانی می تواند در پیشگیری از شیوع و انتشار ویروس کرونا تاثیرگذار باشد .

مدیرکل بیمه سلامت استان همدان اظهار داشت : انجام نسخه نویسی به صورت الکترونیکی رویدادی مهم و مبارک در نظام سلامت کشور است که آثار مثبت بسیار زیادی از جمله جلوگیری از تکرار گرافی ها و آزمایشات انجام شده با حفظ گزارشها در پرونده الکترونیک سلامت افراد، فراهم شدن امکان دسترسی به آمار و اطلاعات صحیح در خصوص وضعیت سلامت شهروندان جهت برنامه ریزیهای بلند مدت، حذف هزینه های بسیار زیاد مربوط به چاپ، تهیه ، توزیع و نگهداری دفترچه های بیمه و اسناد پزشکی و امکان نظارت موثر تر بر رفتار بیمه شده و موسسه درمانی را به همراه خواهد داشت .

وی ادامه داد: کاهش احتمال انتقال انواع آلودگی‌ها از طریق دفترچه بیمه درمانی و تبادل اسناد و اوراق پزشکی صرفه جویی در مصرف کاغذ با توجه به تحریم های ظالمانه، استقرار دولت الکترونیک و بهره برداری از فناوری‌های جدید و حذف سوء استفاده های احتمالی از دفترچه های بیمه درمانی از دیگرمزایای نسخه‌نویسی الکترونیک است.

فرجی یادآور شد : در حال حاضر 345 پزشک در استان همدان طرف قرارداد با بیمه سلامت هستند که 260  نفر از این پزشکان اقدام به نسخه نویسی الکترونیکی و استحقاق سنجی می‌کنند . از ابتدای شروع طرح تا کنون 139 هزار و 51 مورد نسخه نویسی الکترونیکی و استحقاق سنجی توسط پزشکان در سطح استان همدان به وقوع پیوسته است .

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha