کد خبر: ورود-سامانه-بارشی-جدید-به-کشور-از-روز-چه
۳ آذر ۱۳۹۹، ۱۳:۳۳

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت به نقل از  روابط عمومی شبکه پنج سیما، امیرسرکرده کارشناس هواشناسی، در خصوص وضعیت جوی کشور طی روزهای آینده در برنامه صبحگاهی شبکه پنج سیما گفت: سامانه بارشی باعث شد که در نواحی غربی، شمالی، مرکزی و شرقی کشور گزارش باران داشته باشیم. امروز هم همچنان در سواحل دریای خزر، گیلان، مازندران و گلستان باران میبارد و در ارتفاعات البرز شاهد بارش برف خواهیم بود.

وی افزود: در شمال استان های تهران، سمنان و البرز و قزروین بارش ها نسبت به دیروز کمتر شده اما باز هم آسمان این نواحی بارانی است. در نواحی جنوب که چند روزی منتظر بارش باران بودند، در کرمان، سیستان و بلوچستان و هرمزگان، بارش آنچنانی نبود اما برای هفته آینده بارش های سنگین خواهند داشت. فردا هم همین شرایط پایدار است تا روز چهارشنبه که یک سامانه بارشی جدید از شمال غرب وارد کشور میشود.

سرکرده اظهار کرد: با ورود این سامانه، در استان های آذربایجان شرقی، غربی و اردبیل بارش خواهیم داشت، برای پنجشنبه این سامانه نیمه شمال غرب را پوشش می دهد، دوباره در استان های کرمانشاه و خوزستان بارش داریم. شدت بارش بر روی زاگرس مرکزی است حتی هشدار سیلابی شدن هم صادر میشود، در اصفهان از پنجشنبه بارش داریم. قزوین، زنجان و غرب سواحل دریای خزر، گیلان و تمام نیمه غربی، شمالی و مرکزی کشور تحت تاثیر این سامانه قرار خواهند گرفت.

وی ادامه داد: با ورود سامانه جدید، مطمئنا شرهای مرتفع زاگرس و  البرز بارش برف را خواهیم داشت، کمااینکه دیروز در دماوند، فیروزکوه و آبعلی هم برف بارید. این شرایط در شرایط جاده ای هم اختلال ایجاد می کند، همچنین برودت هوا موجب مه غلیظ در مناطق کوهستانی میشود که موجب کاهش دید در جاده ها خواهد شد.

گفتنی است " یه روز تازه" کاری از گروه اجتماعی شبکه پنج سیماست که با اجرای وحید رونقی و فریبا باقری، از شنبه تا چهارشنبه ساعت ۸ تا ۱۰ صبح روی آنتن می رود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha