ساخت ۴۰۰ واحد مسکونی برای مددجویان زنجانی کمیته امداد /اجرای سند راهبردی ۱۰ساله بسیج از سال  ۱۴۰۱

جانشین سپاه انصارالمهدی (عج )‌ استان زنجان گفت : در راستای محرومیت زدایی  در استان ۴۰۰ واحد مسکونی برای مددجویان کمیته امداد امام خمینی استان در نظر گرفته شده است که در فاز اول ۸۰ واحد انجام می‌شود و مابقی در طول اجرای طرح انجام می‌شود.

سردار ابوالفضل طهماسبی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری سلامت  با بیان اینکه بسیج به فرمایش مقام معظم رهبری که همیشه با نظم و انضباط و دارای برنامه  کار کرده است اظهار کرد: سازمان بسیج کشور بر اساس بیانیه گام دوم انقلاب و منویات مقام معظم رهبری و تدابیر رئیس ستاد نیروهای مسلح و فرمانده محترم سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یک سند راهبردی ۱۰ ساله را در حوزه های مختلف کاری بسیج تنطیم کرده است.

وی با بیان اینکه بسترسازی‌های این طرح در سال ۱۴۰۰ انجام شده است، خاطرنشان کرد: از سال ۱۴۰۱ سند راهبردی ده‌ساله بسیج به‌صورت مدون و منظم اجرا می‌شود.

جانشین سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان با بیان اینکه برنامه راهبردی ده‌ساله بسیج در تمامی حوزه‌های فعالیتی بسیج برنامه دارد، افزود :  این برنامه های های  راهبردی در حوزه‌های علمی، تعلیم‌وتربیت، دفاعی و امنیتی، اقتصاد مقاومتی، گروه‌های جهادی، مبارزه با فساد و عدالت‌محوری و... است .

  سردار طهماسبی با اشاره به اینکه  این سند راهبردی به صورت ۲ برش ۵ ساله خواهد بود خاطرنشان کرد:  هرسال تمامی برنامه ها رصد  می‌شود و ریز به ریز برای هر سال برنامه های مختلفی پیش بینی شده است که بیشتر برنامه ها بصورت پیامد محور است تا بتواند مشکلی از جامعه را حل کند.

وی تصریح کرد: سپاه استان نیز در این راستا جلسات مختلفی را با  فرماندهان نواحی و حوزه ها و پایگاه ها  برگزار و  آمادگی لازم  را دارد تا در سال ۱۴۰۱ استارت سند اعتلای راهبردی ۱۰  ساله بسیج را اجرا کند .

سردار طهماسبی در خصوص تشکیل هسته های مقاومت در این سند راهبردی ۱۰ساله گفت :  در خصوص فرمایش رهبری در تاکید به  مردمی بودن و بیانه گام دوم انقلاب  اشاره ای به تشکیل هسته های مقاومت در این سند شده است .

وی در ادامه‌ ازانعقاد ۲ تفاهم نامه  در راستای محرومیت زدایی در استان خبر داد و گفت: در روز مبعث پیامبر اکرم (ص) تفاهم نامه ساخت ۸۰ واحد مسکونی برای مددجویان کمیته امداد امضا شد که به زودی آغاز اجرای عملیات اجرایی آن شروع می‌شود.

این مسئول افزود:  در کل ۴۰۰ واحد برای کمیته امداد امام خمینی استان در نظر گرفته شده است که در فاز اول ۸۰ واحد انجام می‌شود و مابقی در طول اجرای طرح انجام می‌شود.

سردار طهماسبی با بیان اینکه در  حوزه آب شرب طرح بسیج آبرسانی  ۵۷ روستا با ۱۲ طرح مدنظر است بیان داشت :  جلسات مختلفی در این راستا برگزار شده است و جلسه استانی کارگروه بسیج سازندگی به ریاست استاندار زنجان برگزار خواهد شد تا بتوانیم در مدت زمان کوتاهی آب شرب را به ۵۷ روستای مدنظر داشته باشیم .

وی با اشاره به اینکه  برای این طرح ۳۰ ماه کاری در نظر گرفته شده است اظهار داشت: این طرح  فقط مختص ۵۷ روستا نیست  بلکه در ادامه روستاهای دیگری نیز  به فراخور  محرومیت ها اضافه خواهد شد.

خبرنگار: زهرا نوری 


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha