نمایشگاه قرآن باید شروع یک حرکت باشد

عبدالحمید قدیریان گفت: برگزاری نمایشگاه قرآن باعث شکل‌گیری گفت‌وگو و تشریک مساعی می‌شود که از این گفت‌وگو و تشریک مساعی، ایده‌های جدید به‌وجود می‌آید. اما نباید اوج ایده ما برگزاری نمایشگاه قرآن باشد، بلکه نمایشگاه باید شروع یک حرکت و ایده‌های جدید باشد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری سلامت به نقل از ستاد خبری بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم،عبدالحمید قدیریان؛ طراح صحنه و چهره برگزیده هنر انقلاب اسلامی  بیان کرد: نمایشگاه را دیدم و از این بازدید لذت بردم. قرار بود یک تابلو هم از آثار من در بخش هنری نمایشگاه به نمایش گذاشته شود، اما وقتی برای دریافت تابلو تماس گرفتند، چون من عازم سفر بودم، نتوانستم تابلو را به نمایشگاه برسانم. امروز که در حال بازدید از نمایشگاه و تماشای تابلوها بودم، دلم سوخت چون دوست داشتم که تابلوی من هم در نمایشگاه به نمایش گذاشته می‌شد.
وی در پاسخ به تاثیر تبدیل قصه‌های قرآن به فیلم گفت: هرچه که درباره قرآن و مشتقات آن صحبت و فیلم ساخته شود، به شرطی که درست باشد و در آن تحریف صورت نگیرد، مسلما خوب و تأثیرگذار است، چون قرآن همه نور است و اگر ما بتوانیم شعاعی از این نور را گسترش دهیم، جامعه تکان خواهد خورد.
این چهره برگزیده هنر انقلاب اسلامی، درباره علت نیاز به برگزاری رویدادی همچون نمایشگاه قرآن، اظهار کرد: به‌نظرم نمایشگاه‌ها، فستیوال‌ها و جشنواره‌ها و هرچه باعث جمع شدن افراد و شکل گرفتن گفت‌وگو میان آن‌ها بشود، خوب است. این امر موجب می‌شود تا تشریک مساعی صورت بگیرد و ایده‌های جدید به‌وجود بیاید. اما نباید اوج ایده ما برگزاری نمایشگاه قرآن باشد، بلکه نمایشگاه باید شروع یک حرکت و ایده‌های جدید باشد.
بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با شعار «قرآن کتاب امید و آرامش» از 27 فروردین تا 9 اردیبهشت 1401 در مصلی امام خمینی(ره) در حال برگزاری است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha