برنامه‌ریزی برای آمادگی و هماهنگی داوطلبان جمعیت هلال‌احمر در برابر زلزله

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال‌احمر گفت: برنامه‌ریزی برای آمادگی و تقویت هماهنگی داوطلبان جمعیت هلال‌احمر در برابر زلزله و نیز ترویج مهارت‌های تاب‌آوری در شرایط بحران در جامعه از طریق فعالیت‌های داوطلبانه در جامعه در دستور کار این سازمان است.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت، وحید سلیمی در حاشیه برگزاری جلسه تمرین آمادگی در برابر زلزله که در سالن کوه نور برگزار شد، توضیح داد: هدف از این تمرین بررسی هماهنگی و کمک‌های بین‌المللی در وضعیت بلایای بزرگ است.

وی بابیان اینکه این نشست از سوی دفتر هماهنگ‌کننده مقیم سازمان ملل متحد و دفتر ملل متحد برای هماهنگی امور بشردوستانه در جمهوری اسلامی ایران و با همکاری سازمان مدیریت بحران کشور برگزار شد، افزود: این نشست با حضور نمایندگان نهادهای مختلف دولتی و آژانس‌های مختلف مربوط سازمان ملل متحد برگزار شد.

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال‌احمر ضمن تأکید بر آشنایی دستگاه‌های مرتبط با مدیریت بحران در کشور و آژانس‌های بین‌المللی و عملکرد نظام بین‌المللی در پاسخ به زمین‌لرزه گفت: می‌بایست بیش‌ازپیش، همکاری‌های داوطلبانه در زمان بحران تقویت شود.

وی ظرفیت‌های نیروهای داوطلب جمعیت هلال‌احمر در مقابله با مخاطرات طبیعی مانند زلزله را مناسب توصیف کرد و گفت: درعین‌حال می‌بایست، هرلحظه درصدد افزایش آمادگی‌ها و تقویت هماهنگی‌ها باشیم. چراکه ترویج مهارت‌های تاب‌آوری در شرایط بحران در جامعه از طریق فعالیت‌های داوطلبانه در جامعه در دستور کار این سازمان است.

بر اساس این گزارش، نشست تمرین آمادگی در برابر زمین‌لرزه با همکاری دفتر هماهنگ‌کننده مقیم سازمان ملل در ایران مشارکت سازمان مدیریت بحران با حضور محمدحسن نامی رئیس سازمان مدیریت بحران کشور، شبستری مسئول هماهنگی کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل اوچا، اشتفان پریزنر نماینده هماهنگ‌کننده دفتر سازمان ملل برگزار شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha