انعقاد تفاهم نامه همکاری بین دادگستری و شهرداری کرمان

تفاهم نامه همکاری مشترک به منظور بهره مندی و استفاده از ظرفیت های ساختاری و سازمانی متقابل بین دادگستری و شهرداری کرمان با حضور رئیس کل دادگستری استان کرمان و شهردار کرمان منعقد شد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ رئیس کل دادگستری استان کرمان در این مراسم بر توسعه همکاری ها بین دادگستری و سازمان های مختلف تاکید کرد و گفت: تفاهمنامه های منعقده براساس نیاز روز، بروزرسانی می شوند.

حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم حمیدی افزود: راه اندازی شورای حل اختلاف مخصوص امور شهرداری نیز در این تفاهم نامه مورد تاکید قرار گرفته و از اموری است که در این حوزه بسیار راهگشا خواهد بود.

معاون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهردار کرمان در حاشیۀ این مراسم، با بیان اینکه این تفاهم نامه در راستای تأکید آموزه‌ های قرآنی و روایت‌ ها، بر گسترش فرهنگ صلح‌ و سازش، عفو و ارتقای مشارکت مردم، اشخاص، گروه‌ های معتمد، نهادهای مردمی و عمومی در حل‌ و فصل اختلافات و دعاوی منعقد شده است، گفت: کاهش ورودی پرونده به محاکم قضایی از جمله اهداف این تفاهم‌ نامه است.

عبدالرضا شیخ‌ شعاعی، همکاری در تهیه و تولید محتوا در موضوعات توسعۀ حل اختلافات، ترویج فرهنگ داوری و میانجی‌گری و اعتلای فرهنگ صبر، صلح و سازش، بخشش و رضایت را از جمله تعهدات مشترک این تفاهم‌ نامه ذکر کرد و افزود: اعلام ظرفیت‌ ها، تجربیات، توانمندی‌ ها، نقاط قوت، ابزار و امکانات موجود برای تحقق اهداف تفاهم‌ نامه، از جمله تعهدات مشترک است.

وی با تأکید بر اینکه همکاری در تشکیل هسته‌ های مشاور و هیات‌ های اندیشه‌ ورز، معرفی نخبگان و اساتید و کارشناسان برجسته برای بهره‌ برداری بیشتر برای انجام امور نیز از تعهدات مشترک این تفاهم‌ نامه است، از ایجاد و راه‌ اندازی شورای حل اختلاف مخصوص امور شهرداری خبر داد.

مدیر عامل سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمان نیز در خصوص تعهدات معاونت توسعه حل اختلاف دادگستری استان کرمان، به صدور ابلاغ برای همیارهای صلح معرفی‌ شده توسط سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری پس از بررسی‌ های لازم اشاره و خاطرنشان کرد: تأمین اساتید و مدرسان برای برگزاری دوره‌ های آموزشی صلح‌ یاران نیز از جملۀ این موارد است.

شیخ‌ شعاعی، ارایۀ مطالب و پیام‌ های لازم برای بهره‌ برداری تبلیغاتی و اطلاع‌رسانی و ارایۀ مطالب و محتوای حقوقی و قضایی برای افزایش آگاهی‌ های عمومی در راستای افزایش فرهنگ صلح‌ و سازش را از جمله تعهدات معاونت توسعه حل اختلاف دادگستری کرمان دانست.

وی با اشاره به اینکه سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمان در راستای انعقاد این تفاهم‌ نامه تعهداتی را از جمله تأمین مکان و سخت‌ افزار مناسب برای استقرار هیأت‌ های صلح، بر عهده گرفته است، یادآورشد: تأمین مکان و سالن اجتماعات برای برگزاری دوره‌های آموزشی مورد نیاز نیز ازجمله تعهدات این سازمان محسوب می‌ شود.

معاون فرهنگی شهردار کرمان افزود: یکی از تعهدات شهرداری، تأمین فضای تبلیغاتی محیطی و شهری، چاپ و نصب بنر بر روی تابلوها و بیلبوردهای سطح شهر و تأمین فضای مناسب در اتوبوس‌ ها و تاکسی‌ ها برای چاپ و نصب بنر یا پوستر برای ارائه مطالب در نظر گرفته‌ شده است، که در این زمینه اقدامات لازم در دستور کار قرار دارد.

شیخ‌ شعاعی، تأمین جایگاه مناسب در بستر اینترنت و فضای مجازی متعلق به شهرداری و سازمان‌ های وابسته را نیز از جمله زمینه‌ های مناسب برای فرهنگ‌ سازی و اطلاع‌ رسانی در خصوص موضوعات مشترک دانست و گفت: در معابر منتهی به مکان‌ ها و ساختمان‌ های قضایی برای ایجاد بیلبورد در چارچوب ضوابط شهرداری، جانمایی انجام و مکان مناسب در نظر گرفته خواهد شد.

وی افزود: ساخت بیلبوردهای مورد نظر در مسیرهای منتهی به مکان‌ های قضایی، به‌ صورت مشارکتی و با همکاری شهرداری و دادگستری خواهد بود.

مدیرعامل سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمان در ادامه، تأمین مکان و تجهیزات اداری برای راه‌ اندازی شورای حل اختلاف مخصوص امور شهرداری را نیز از جمله تعهدات این سازمان ذکر کرد.

شایان ذکر است؛ تعهدات مشترک مطرح شده در این تفاهم نامه عبارتند از :

_همکاری در تهیه و تولید محتوا در موضوعات توسعه حل اختلاف

_ترویج فرهنگ داوری و میانجیگری و اعتلای فرهنگ صبر(صلح، سازش، بخشایش و رضایت)

_اعلام ظرفیت ها، تجربیات، توانمندی ها، نقاط قوت، ابزار و امکانات موجود برای تحقق این تفاهم نامه

_همکاری در تشکیل هسته های مشاوره و هیات های اندیشه ورز و معرفی نخبگان و اساتید و کارشناسان برجسته برای بهره برداری بیشتر جهت انجام امور و ایجاد و راه اندازی شورای حل اختلاف مخصوص امور شهرداری

بر اساس این تفاهم نامه، مفاد آن از تاریخ انعقاد به مدت سه سال قابل اجرا خواهد بود و در صورت تمایل موافقت طرفین تمدید خواهد شد.

دادگستری کل استان کرمان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha