روند افزایشی ابتلا به کرونا در استان کرمان

جانشین استاندار کرمان در ستاد استانی مقابله با کرونا با تاکید بر تقویت نشست‌ های منطقه‌ ای و تیم‌ های واکنش سریع در استان به ویژه برای مناطق قرمز، گفت: شهرستان‌ های همجوار با مناطق قرمز از الان تدابیر را برای مسائل مقابله‌ ای داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ رحمان جلالی در ستاد استانی مقابله با کرونا با اعلام وضعیت قرمز دو شهرستان جیرفت و منوجان گفت: شهرستان‌های رابر، زرند، کوهبنان و عنبرآباد در وضعیت نارنجی هستند و ۱۱ شهرستان کرمان، راور، نرماشیر، انار، شهربابک، سیرجان، بافت، ارزوئیه، فاریاب، کهنوج و رودبار جنوب در وضعیت زرد و شهرستان‌های رفسنجان، بردسیر، بم، فهرج، ریگان و قلعه‌گنج وضعیت آبی دارند.


وی عنوان کرد: با تاکید بر تقویت نشست‌ های منطقه‌ ای و تیم‌ های واکنش سریع در استان به ویژه برای مناطق قرمز افزود: شهرستان‌ های نارنجی و زرد و همجوار با مناطق قرمز از الان تدابیر را برای مسائل مقابله‌ ای داشته باشند.


معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان تصریح کرد: مدیریت بیماری کرونا سه مولفه واکسن، رعایت پروتکل‌ ها و مدیریت هوشمند دارد و لذا دستگاه‌ ها با آرایش قرارگاهی که وجود دارد، وظایف و سهم خود را اجرا کنند.


جلالی از ادامه برگزاری جلسات هفتگی کرونا تا رسیدن به وضعیت مطلوب و باثبات خبر داد وتاکید کرد: کمیته‌ های ذیل ستاد، جلسات را به صورت تخصصی برگزار کنند و با اشاره به شروع تعطیلات تابستانی، نظارت بر تفرجگاه‌ ها و آموزشگاه‌ های تابستانی در رعایت پروتکل هاو دستورالعمل‌ ها مورد تاکید قرار دارد.


 مهدی احمدی‌ نژاد سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کرمان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه شیب تندی در افزایش موارد بستری و مثبت کرونایی داریم و شرایط مقداری نگران کننده است، بیان کرد: در اوایل خرداد ماه بسیاری از بخش‌ های کرونایی خالی شده بودند، اما با شرایطی که پیش آمده مجدد تخت‌ ها اشغال شده‌ اند.

وی بیشترین عامل موثر در افزایش بیماری را عدم رعایت پروتکل‌ ها و دستورالعمل‌ های بهداشتی، استفاده از ماسک و عدم رعایت فاصله گذاری عنوان کرد و افزود: پوشش واکسیناسیون در استان قابل قبول است، اما دوز یادآور را حتما باید داشته باشیم.

 
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کرمان لزوم واکسیناسیون در جمعیت دانش‌آموزی و پادگان‌ها را نیز لازم دانست و تصریح کرد: سویش جدید بیماری علائم ترکیبی از درگیری تنفسی و گوارشی دارد.  


احمدی‌ نژاد ابراز داشت: در رعایت پروتکل‌ های بهداشتی باید سخت‌گیری‌ ها حتما انجام شود و مناطق گرمسیری به احتمال زیاد شیوع سریع تر خواهد بود.


 معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان نیز در این جلسه از افزایش ۶۲ درصدی موارد ابتلا طی یک هفته گذشته خبر داد و گفت: ۹۱ درصد نوبت اول، ۸۰ درصد نوبت دوم و ۵۴ درصد جمعیت هدف واکسیناسیون سوم را انجام دادند.


دکتر محسن بارونی اظهار داشت: حدود ۲۴۸ هزار نفر در استان هیچ دوز واکسنی را تزریق نکردند، که جمعیت دانش‌آموزی نیز جزء آن ها هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha