سیرجان حائز رتبه برتر اشتغال زایی در استان کرمان

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان با بیان اینکه نرخ اقتصادی شهرستان سیرجان در سال جاری ۹.۱ درصد و متوسط استان ۷.۷ درصد درنظر گفته شده است، گفت: رتبه اول ایجاد اشتغال متعلق به سیرجان است.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ جعفر رودری در جلسه شورای برنامه‌ ریزی شهرستان سیرجان، گفت: اقتصاد شهرستان سیرجان(GDP) براساس گزارش مرکز آمار حدود ۳۸ هزار میلیارد تومان است که ۱۶ درصد(GDP) استان است، که شهرستان سیرجان در این خصوص بعد از کرمان و رفسنجان در جایگاه سوم قرار دارد.

وی افزود: شهرستان سیرجان در بخش کشاورزی بعد از جیرفت در رتبه دوم و در بخش صنعت رتبه سوم را بعد از کرمان و رفسنجان به خود اختصاص داده است. ضمن آنکه در بخش خدمات بعد از کرمان در جایگاه دوم قرار دارد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان تاکید کرد: اگر سیرجان زنجیره معدنی را تکمیل کند، ظرفیت بزرگ اقتصادی برای این شهرستان و استان ایجاد می شود.

رودری تصریح کرد: در سطح استان کرمان، حدود ۳ هزار طرح نیمه تمام وجود دارد،که با این وضعیت کنونی اعتبارات حدود ۱۰ سال دیگر به بهره‌ برداری می‌ رسند، لذا منطقی نیست طرح جدید تعریف شود و فقط برخی طرح های خاص می‌توان در استان تعریف کرد.

وی بر لزوم توجه ویژه به بخش خدمات تاکید کرد و افزود: نرخ رشد اقتصادی شهرستان سیرجان در سال جاری ۹.۱ درصد و متوسط استان ۷.۷ درصد درنظر گفته شده است. شایان ذکر است رتبه اول ایجاد اشتغال متعلق به سیرجان است.


براساس اعلام رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان، احداث ساختمان های جدید در مرکز استان و مراکز شهرستان‌ها ممنوع است و بودجه‌ای برای اینگونه طرح ها داده نخواهد شد، مگر آنکه مصوبه کمیسیون ماده ۲۳ دریافت کرده باشد.


او می افزاید: توزیع ۲۵ درصد اعتبارات در اختیار شواری برنامه ریزی استان است و ظرفیت‌ های قانونی هر دستگاه مشخص شده است.

سیرجان حائز رتبه برتر اشتغال زایی در استان کرمان

 شایان ذکر است؛ رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان در ادامه سفر خود به شهرستان سیرجان، در ادارات شهرستان حضور یافت و از طرح های عمرانی شهرستان نیز بازدید کرد.

_ در بازدید از سازمان جهاد کشاورزی این شهرستان, با توجه به حجم فعالیت‌ ها و طرح های جهاد کشاورزی در مباحث امنیت غذایی و وجود ساختمان‌ های متعدد در سطح مدیریت شهرستان و واحدهای تابعه در سطح دهستان‌ها، مقرر شد اعتبار تعمیر و تجهیز ساختمان‌ های اداری به نحو مطلوب افزایش و همچنین پیگیری لازم جهت اخذ مجوز ماده ۲۳ برای ایجاد و ساخت ساختمان اداری در شهرستان اقدام لازم از طریق دستگاه اجرایی و سازمان مدیریت و برنامه ریزی صورت گیرد.

_ همچنین از طرح اضطراری تامین کمبود آب مجتمع روستایی نیز بازدید بعمل آمد که این پروژه شامل؛ حفر و تجهیز یک حلقه چاه، احداث خط انتقال آب به طول ۱۵۰۰ متر، احداث خط انتقال برق، احداث مخزن ۵۰۰۰ متر مکعبی ذخیره، احداث و نصب سامانه ارتقای کیفی آب است.

این پروژه اضطراری به‌ منظور جبران کمبود ۳۰ لیتر در ثانیه در حال اجراست که از ۲۵۰ میلیارد ریال برآورد هزینه اجرای آن حدود ۱۱۵ میلیارد ریال آن پرداخت شده است و در حال حاضر ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و مشکل آب شرب ۸ هزار و ۵۰۰ خانوار را تامین می‌کند.

در بازدید از جمعیت هلال احمر سیرجان، از انبار امدادی، درمانگاه خیریه حضرت زینب جمعیت هلال احمر شهرستان سیرجان بازدید شد؛ که باتوجه به اینکه انبار امدادی فعلی این جمعیت بسیار کوچک و در مرکز شهر واقع و غیر استاندارد است و قدمت آن به بیش از ۳۰ سال بر می‌گردد، لذا جمعیت هلال احمر شهرستان سیرجان بر حسب نیاز و موقعیت شهرستان که دومین شهر بزرگ استان و همجوار بودن و معین دو استان در زمان حوادث است، که تصمیم به احداث پایگاه پشتیبانی امدادی و اخذ مجوز هفت هکتار زمین جهت ساخت پدهلی کوپتر_ انبار هلی امدادی و مرکز آموزش امدادی در شرق شهرستان از سال ۱۳۹۰ گرفته شده است.

 تاکنون حصارکشی پایگاه مذکور و یک باب سوله با پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصد با اعتبار جمعیت هلال احمر و تملک دارایی استان انجام شده است که نیاز مبرم به تکمیل سوله مذکور و اخذ اعتبارات آب و برق و ساخت ساختمان سرایداری و نگهبانی می‌ باشد تا انبار امدادی به بیرون از شهر منتقل کنند.

سپس از ساختمان ستاد نیروی انتظامی دارای هزار و ۸۰۰ متر زیربنا با پیشرفت ۵۰ درصدی بازدید شد که تاکنون حدود ۳.۵ میلیارد تومان برای احداث این ستاد اعتبار تخصیص داده شده و برای تکمیل آن ۵ میلیارد تومان بودجه نیاز است و از ساختمان راهداری سیرجان نیز بازدید شد.

در پایان سرپرست فرمانداری سیرجان ضمن بازدید از ساختمان نیمه کاره کانون پرورش فکری و مدرسه شادروان امانی در جلسه کمیته برنامه ریزی شهرستان با تاکید بر تخصیص اعتبار برای بهسازی و بازسازی گلزار شهدای این شهرستان، بیان کرد: باید زیرساخت‌ های شرکت‌ های دانش بنیان شهرستان سیرجان فراهم شود و حوزه آموزش و پرورش عادی و عشایری شهرستان سیرجان نیز کمبودهایی وجود دارد و در برخی از مدارس عشایری حتی صندلی برای نشستن دانش آموزان ندارند.

در انتهای مراسم، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان به همراه سرپرست فرمانداری سیرجان با خانواده شهید یعقوبی دیدار کردند.

سیرجان حائز رتبه برتر اشتغال زایی در استان کرمان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha