تدوین اطلس سرمایه گذاری استان کرمان

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمان در همایش فرصت های سرمایه گذاری استان کرمان، از انجام مراحل اولیه تدوین اطلس سرمایه‌گذاری استان خبر داد و گفت: امیدواریم با تکمیل اطلاعات مربوطه، لکه های سرمایه گذاری در استان را مشخص کنیم و در سال ۱۴۰۱ به بهره برداری برسانیم.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان‌؛ حسین مهرابی سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمان در این همایش که به مدت دو روز در محل دانشگاه تحصیلات تکمیلی، صنعتی و فناوری‌های پیشرفته(هایتک) برگزار شد، گفت: تمام حوزه‌ های اقتصادی استان که دارای فرصت‌ های سرمایه‌ گذاری بودند در جریان برگزاری این همایش بررسی شد.

وی افزود: به دنبال استخراج نتایج کاربردی از این همایش هستیم و امیدواریم حاصل پنل‌ های ۱۶ گانه، خروجی مورد انتظار زمان‌ بندی شده و کمّی را به دست آوریم.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمان ادامه داد: ۲۰۰ پروژه سرمایه‌ گذاری در استان استخراج شده که مبالغ، راه‌ ها، نرخ بازدهی و مزیت‌ های رقابتی آنها مشخص است و امیدواریم به نوعی قرارداد برای تامین مالی و یا رفع موانع آنها دست پیدا کنیم.

مهرابی از انجام مراحل اولیه تدوین اطلس سرمایه‌ گذاری استان خبر داد و اظهار کرد: امیدواریم با تکمیل اطلاعات مربوطه، لکه های سرمایه گذاری در استان را مشخص کنیم و در سال ۱۴۰۱ به بهره برداری برسانیم.

وی ابراز داشت: پروژه‌ های سرمایه‌ گذاری در استان باید از محل صندوق توسعه ملی، تامین مالی شوند که در مورد چند پروژه بزرگ به جمع بندی رسیده‌ ایم.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمان گفت: مهم این است که در پایان این همایش به احکام راهبردی مبتنی بر بهره‌ وری دست یابیم و آنها را در برنامه‌ های کلان جایگزین کنیم.

مهرابی به شعار سال و تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز اشاره داشت و افزود: تلاش ما بر این است که اعتبارات و تسهیلات تکمیلی را به حوزه مزیت‌ های اقتصاد دانش‌ بنیان سوق دهیم.

وی اضافه کرد: برداشتن موانع بر سر راه توسعه و سرمایه‌ گذاری و مقرارت زائد را در نظر داریم تا با سرعت بیشتری در مسیر توسعه استان گام برداریم.

شایان ذکر است‌؛ در این مراسم از کتاب فرصت های سرمایه گذاری استان کرمان نیز رونمایی و نمایشگاه 'کرمان آیدکس ۲۰۲۲' افتتاح شد. 

تدوین اطلس سرمایه گذاری استان کرمان

تدوین اطلس سرمایه گذاری استان کرمان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha