تزریق واکسن کرونا جهت ثبت نام دانش آموزان الزامی نیست

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به شیوع کرونا در استان کرمان گفت: رعایت دستور العمل های بهداشتی الزامی است، اما تزریق واکسن کرونا برای دانش آموزان و ثبت نام آنان در مدارس اجباری نیست.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ رضا رضایی با بیان اینکه اجباری به انجام واکسیناسیون و کارت واکسیناسیون به عنوان پیش شرط ثبت نام دانش آموزان وجود ندارد، گفت: آموزش و تضمین سلامت حق دانش آموزان است، لذا توصیه ما این است که واکسیناسیون دانش آموزان بر اساس مصوبات ستاد ملی کرونا انجام شود، اما الزامی برای این کار وجود ندارد و ثبت نام دانش آموزان در مدارس را مشروط به واکسیناسیون نکردیم.

وی بیان کرد: با توجه به شیوع سویه جدید کرونا در استان کرمان نظارتهای و دستور العمل های ویژه در این خصوص ابلاغ شده است و مدیران مدارس در همه کلاس‌های تقویتی باید این دستور العمل ها را با دقت اجرا و نظارت کنند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان، استفاده از ماسک را در مدارس و کلاس‌های اجباری دانست و گفت: فاصله گذاری نیز با دقت رعایت می‌ شود، اما با وجود توصیه‌ هایی که در خصوص تزریق واکسن به دانش آموزان می‌ کنیم و دستورالعمل وزارت آموزش و پرورش، اجباری در این زمینه وجود ندارد و آموزش و پرورش ثبت نام دانش آموزان در مدارس را مشروط به واکسیناسیون نکرده است.

رضا رضایی با اشاره به اینکه سال گذشته دانش آموزان گروه سنی ۱۲ تا ۱۸ کرمانی واکسینه شدند، یادآور شد: دانش آموزان استقبال خوبی از واکسیناسیون داشتند، البته وزارت آموزش و پرورش و وزارت بهداشت هم همکاری بسیار خوبی داشتند.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به استقبال گسترده دانش آموزان کرمانی از واکسیناسیون کرونا، خاطر نشان کرد: ۹۵ درصد دانش آموزان استان در رده سنی مذکور دوز اول و ۹۰ درصد هم دوز دوم را دریافت کردند و درصد بالایی از افراد جامعه هم  واکسینه شدند، لذا به دلیل درصد بالای واکسیناسیون در جامعه و دانش آموزان، مدارس بازگشایی شدند و امسال نیز حضوری هستند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان از والدین درخواست کرد: در صورت بروز هر گونه مشکل در این زمینه مراتب را به اداره آموزش و پرورش شهر خود اطلاع دهند، تا با مدارس متخلف برخورد شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha