ناکامی سوداگران مرگ با رشادت جان بر کفان نیروی انتظامی در کرمان

رئیس کل دادگستری استان کرمان در حاشیه بازدید از کشفیات حاصل از درگیری شب گذشته ماموران پلیس کرمان با سوداگران مرگ که منجر به شهادت سردار سرتیپ دوم علی برزگر و هلاکت ۶ شرور مسلح شد، گفت: اقدامات سربازان جان برکف نیروی انتظامی استان کرمان در راستای مبارزه با اشرار و قاچاقچیان جای تقدیر دارد و در این زمینه توفیقات بسیار خوبی حاصل شده است.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم حمیدی در حاشیه این بازدید، ضمن تقدیر از تلاش‌ های نیروی انتظامی در مبارزه با مواد مخدر، گفت: اشرافیت اطلاعاتی بسیار خوبی بر گروه‌ ها و قاچاقچیان مواد مخدر در شرق و جنوب کشور به ویژه در استان کرمان وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه در درگیری اخیر شش نفر از اشرار بین المللی به هلاکت رسیده اند، می گوید: در این درگیری مقادیر زیادی سلاح و مهمات نیز کشف شده است.

رییس کل دادگستری استان کرمان گفت: هماهنگی و همکاری بسیار خوبی بین دستگاه قضایی و نیروهای عمل کننده در مسیر مبارزه با مواد مخدر برقرار است.

حجت الاسلام و المسلمین حمیدی گفت: این عملیات افتخارآفرین و موفقیت آمیز نشان دهنده آن است که تمامی گروه‌های شرارت و قاچاق تحت رصد نیروهای نظامی، انتظامی و امنیتی قرار دارند.

وی گفت: این عملیات همچنین نشان می‌دهد که کوچکترین اقدام در راستای ایجاد اخلال از امنیت و آرامش مردم با برخورد قاطع نیروی عمل کننده روبرو می‌شود و از این رو درس عبرتی برای کسانی است که تلاش می‌ کنند امنیت مردم را با اخلال مواجه کنند.

استاندار کرمان نیز در این بازدید از مجاهدت‌ های ناجا در مسیر مبارزه با مواد مخدر و مبارزه با اشرار و قاچاقچیان تقدیر کرد و گفت: نیروی انتظامی با تمام توان خود در شرایط دشوار کنونی، قاطعانه در راستای تامین امنیت مردم تلاش می‌ کند.

فداکارتصریح کرد: اعضای باند شش نفره که در درگیری شب گذشته ماموران پلیس با سوداگران مرگ به هلاکت رسیده اند، از اعضای باندهای شرارت بودند که شرارت‌ های متعددی را در استان‌ های کرمان، سیستان و بلوچستان و سایر نقاط کشور داشته اند.

به گفته وی، در این درگیری تمامی اشرار حاضر در صحنه به هلاکت رسیده اند و مقادیر زیادی مواد مخدر، سلاح، مهمات و تجهیزات از آن‌ ها کشف شده است.

ناکامی سوداگران مرگ با رشادت جان بر کفان نیروی انتظامی در کرمان

 فرمانده انتظامی استان کرمان نیز در این مراسم گفت: آئین تشییع سردار سرتیپ دوم علی برزگر که شامگاه گذشته در درگیری با اشرار مسلح به شهادت رسیده است، فردا پنجم مرداد ماه ساعت ۸ صبح از حسینیه ثارالله آغاز شده و تا گلزار شهدای کرمان و در جوار مزار سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی ادامه خواهد یافت.

سردار ناظری افزود: در ادامه عملیات‌ های جان برکفان فرماندهی انتظامی استان کرمان علیه گروه‌ های قاچاق، شامگاه دوشنبه چهارم مرداد ماه ماموران تیم گشت پایگاه شهید"خواجویی" بهرامجرد از توابع کرمان هنگام پایش خودروهای عبوری در حوزه استحفاظی به دو دستگاه خودروی سواری و وانت مشکوک و دستور ایست دادند، که هر دو خودرو با افزایش سرعت از محل متواری شدند و بلافاصله ماموران اقدام به تعقیب آن‌ ها کردند.

سردار ناظری گفت: طی عملیات تعقیب و مراقبت ماموران با توقیف خودروی وانت، ۶۹۷ کیلو موادمخدر شامل ۵۰۸ کیلو و ۵۰۰ گرم تریاک و ۱۸۸ کیلو و ۴۱۰ گرم حشیش کشف و یک قاچاقچی را دستگیر کردند .

او گفت: در ادامه در پی اعزام تیم کمکی از پلیس مرکز استان به محل درگیری، سرنشینان خودروی پژو پارس اشرار اقدام به تیراندازی به سمت ماموران پلیس کردند که در مواجهه با آتش سنگین ماموران، عرصه را بر خود تنگ دیده و به سمت محور"کرمان - بم" متواری شدند.

فرمانده انتظامی استان گفت: با توجه به سابقه شرارت و ناامنی این اشرار در منطقه جنوب شرق کشور، ماموران جان بر کف پلیس کرمان تمام توان خود برای دستگیری این اشرار را به کار گرفتند و نهایتا با تعقیب و مراقبت و آتش سنگین ماموران در محور "کرمان- بم" (حوالی سه راهی راین) ۶ شرور به هلاکت رسیدند.

سردار ناظری با اشاره به سابقه شرارت و نا امنی، گروگانگیری و حمل مسلحانه مواد مخدر اشرار به هلاکت رسیده در منطقه جنوب شرق کشور، بیان کرد: طی این عملیات علاوه بر مواد مخدر کشف شده، ۳ قبضه سلاح کلاشینکف، ۱۷ قبضه خشاب و مقادیر زیادی فشنگ جنگی کشف و متاسفانه ۵ تن از همرزمان مجاهد پلیس مجروح و سرهنگ دوم"علی برزگرپور" به عنوان یکی از نیروهای شجاع که در تمامی عملیات‌ ها نقش محوری بر عهده داشت و بارها تا مرز شهادت پیش رفته است، به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

وی با اشاره به اینکه سایر اعضای این باند در سایر استان‌ های کشور نیز تحت رصد اطلاعاتی پلیس قرار دارند و به زودی مورد برخورد قانونی قرار خواهند گرفت، گفت: همانگونه که انتظار می‌ رود با متعرضان به ماموران در محل وقوع جرم برخورد خواهد شد و در این زمینه قوانین بازدارنده‌ ای نیاز است که از سوی نهادهای مربوطه تصویب و اجرایی خواهد شد.

فرمانده انتظامی استان کرمان با اشاره به نقش محوری استان کرمان در مبارزه با قاچاق مواد مخدر و جلوگیری از ورود این مواد به استان‌ های مرکزی کشور و سایر نقاط دنیا، خاطر نشان کرد: در سال جاری قریب ۲۸ تن مواد مخدر در استان کرمان کشف شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha