نیروهای امدادی و ستاد بحران سیرجان در آماده باش کامل هستند

سرپرست فرمانداری ویژه سیرجان با اشاره به بارندگی شدید در برخی از مناطق این شهرستان گفت: تمامی نیروهای امدادی و ستاد بحران فرمانداری این شهرستان در آماده باش کامل قرار دارند.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ علی یعقوبی پور بیان کرد: بارندگی‌ های شدید از عصر امروز در برخی از مناطق شهرستان شروع شده است و امکان بروز سیلاب وجود دارد، ستاد بحران شهرستان تشکیل شده و برنامه ریزی های لازم برای مقابله با بحران انجام شده است.

وی گفت: با توجه به هشدار هواشناسی قرمز برای شهرستان سیرجان همه دستگاه‌ ها باید پای کار باشند و اقدامات تخصصی در حوزه خود را انجام دهند.

سرپرست فرمانداری سیرجان، از آماده باش همه نیروهای امدادی در شهرستان خبر داد و گفت: دهیاران و بخشداران در خصوص خطر سیل توجیه شده‌اند و همه امکانات محلی نیز بسیج شده است.

علی یعقوبی پور از مردم خواست در مناطق سیل خیز و رودخانه‌ ها حضور نیابند و از اتراق در حاشیه رودخانه‌ها جدا پرهیز کنند، همچنین از سفرهای غیر ضروری نیز تا پایان فعالیت این سامانه پرهیز شود.

وی از آمادگی کامل ستاد مدیریت بحران شهرستان برای مواجه با حوادث احتمالی ناشی از شدت بارندگی در این شهرستان خبر داد و اظهار داشت: جلسات ستاد مدیریت بحران شهرستان به صورت مستمر پیرامون این مسائل و هشدار مدیریت بحران استان در راستای ورود سامانه بارشی به شهرستان، تشکیل شده است.

سرپرست فرمانداری سیرجان عنوان کرد: تدابیر لازم برای احتمال وقوع سیل اندیشیده شده است و جای نگرانی وجود ندارد و تمام اعضای ستاد مدیریت بحران شهرستان نیز در آماده‌باش کامل هستند.

یعقوبی پور گفت: ماشین‌آلات سبک و سنگین امداد رسانی به همین منظور آماده شده است و بخشداران پاریز، بلورد، گلستان، زیدآباد و مرکزی نیز ضمن تشکیل منظم جلسات ستاد بحران در بخش‌ های خود آمادگی کامل دارند در صورت بروز حوادث و بحران ناشی از باران و سیلاب مدیریت و خدمت کنند.

وی عنوان کرد: تمام مدیران ادارات و نهادها در شهرستان حضور دارند و مرخصی‌های احتمالی هم لغو شده است و نهادهای خدمت رسان به صورت آماده‌باش تا پایان وقت مقرر بارش ها هستند که در صورت بروز مشکلات و حوادث از بحران در منطقه جلوگیری شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha