بخشش یک جوان محکوم به قصاص در شهرستان بم پس از ۴ سال

رئیس کل دادگستری استان کرمان از بخشش یک جوان بمی از چوبه دار در راستای اجرای پویش «به عشق حسین می بخشم» با گذشت خانواده مقتول خبر داد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ حجت الاسلام ابراهیم حمیدی گفت: به منظور اجرای پویش «به عشق حسین می بخشم» یک فقره پرونده قتل عمد با همت طلایه دار صلح استان کرمان و شهرستان بم منجر به جلب رضایت اولیای دم و رهایی محکوم از قصاص شد. 

وی افزود: قاتل که فردی جوان است،۴ سال پیش به دلیل کنترل نکردن خشم مرتکب یک فقره قتل شده بود، که در آستانه اجرای حکم قصاص به احترام ایام ماه محرم و احترام امام حسین(ع) از طرف مادر و پدر مقتول مورد بخشش قرار گرفت. 

رئیس کل دادگستری استان کرمان ضمن تشکر از این اقدام خداپسندانه خانواده نیکوکار بمی گفت: والدین مقتول اعلام کردند تنها با قصاص قاتل فرزندمان آرام می گرفتیم؛ اما با حضور در مراسم عزاداری ابا عبدالله الحسین(ع) و با شنیدن مرثیه سرایی و نوحه خوانی مداحان و ذاکران امام حسین(ع)، پس از چند سال پافشاری برای اجرای حکم قصاص به عشق امام حسین(ع) و احترام به ماه محرم تصمیم به گذشت کردند.

حجت الاسلام حمیدی تصریح کرد: عفو و بخشش از بالاترین فضایل اخلاقی است و از زحمات و تلاش صلح یاران و طلایه داران صلح استان کرمان قدردانی می کنیم و از خداوند متعال توفیق روز افزون ایشان را مسئلت دارم. 

وی خاطر نشان کرد: ستاد صبر استان کرمان فعال و صلح یاران و طلایه داران صلح به انجام وظایف خود مشغول هستند و به منظور اجرای «پویش به عشق حسین می بخشم» فعالیت آنان مضاعف شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha