اتمام خط انتقال آب خلیج فارس به کرمان نخستین اولویت در سفر ریاست جمهوری است

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی خطاب به رئیس جمهور با اشاره به اینکه بحران بی‌ آبی شرایط خاصی برای شهرستان‌ های کرمان و راور ایجاد کرده است گفت: اولویت نخست ما در سفر ریاست جمهوری به استان کرمان، اتمام اجرای طرح خط انتقال آب خلیج فارس به شهرستان کرمان است.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ دکتر محمدرضا پورابراهیمی در نشست مشترک مجمع نمایندگان با رئیس جمهور ضمن تشکر از برگزاری این نشست قبل از سفر دولت به استان کرمان، گفت: امیدوارم با حضور رئیس‌ جمهور و وزرای محترم دولت در کرمان شاهد بهبود شرایط معیشتی و رفاهی مردم باشیم.

وی افزود: سیلاب اخیر آسیب‌ و خسارت های بسیار زیادی به استان کرمان به ویژه به شهرستان‌ های رفسنجان، شهربابک، کرمان و راور وارد کرده که انتظار می رود، با دستور ویژه رئییس جمهور در اسرع وقت، بودجه‌ های لازم برای حل مشکلات مردم تخصیص یابد.

رئیس کمیسیون اقتصادی و نماینده کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی یکی از مشکلات مهم کنونی این استان را لغو تفویض اختیارات شورای عالی معادن برای این استان دانست و گفت: از رئیس جمهور محترم انتظار داریم این تصمیم غیر کارشناسی وزارت صمت را اصلاح کند تا مردم مظلوم کرمان از ظرفیت معادن متعلق به خود استفاده کنند ضمن آنکه حقوق دولتی قانونی قابل پرداخت به این استان نیز باید کامل اجرا شود.

دکتر پور ابراهیمی تصریح کرد: مرقد مطهر سردار شهید حاج قاسم سلیمانی نیازمند طرح جامعی است که باید با هماهنگی دولت و ارکان نظام در سطح ملی و منطقه‌ ای مصوب و اجرایی شود، البته در کنار منابع مالی مردم که خود جوش ارائه می‌ کنند، ردیف بودجه مصوب دولت نیز نیاز دارد که به صورت ویژه در دستور کار دولت باشد.

وی در ادامه از انتخاب استاندار بسیجی و فعال استان کرمان و زحمات وی در طول ایام اخیر تشکر و تصریح کرد: امیدوارم دولت با افزایش اختیارات استانداران شاهد افزایش کارآمدی مدیریت‌ های استانی باشند.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس خاطر نشان کرد: خوشبختانه با وجود مشکلات داخلی و گرفتاری‌ های تحریمی کشور، طرح‌ های مهم اقتصادی استان به ویژه کرمان متوقف نشده و با حمایت دولت سیزدهم بیش‌ از ۵۰ هزار میلیارد تومان طرح‌ های اقتصادی شامل تولید سلول‌ های خورشیدی، الکترود گرافیتی، لاستیک‌ های فوق سنگین و غیره در این استان آغاز بکار کرده است.

دکتر پور ابراهیمی اظهار داشت: با توجه به شرایط خاص این استان انتظار داریم سفر دولت به این استان ۲ روزه باشد تا مسائل منطقه بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha