هر واحد خون جان ۳ بیمار را نجات می بخشد

رئیس مرکز انتقال خون شهرستان‌ های جیرفت و کهنوج گفت: هر فرد با اهداء یک واحد خون می‌ تواند جان سه نفر دیگر را نجات دهد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ علی بهزادی با بیان اینکه تمامی نیازهای خون و فرآورده‌ های خونی مراکز درمانی در جنوب استان کرمان از طریق مرکز انتقال خون شهرستان جیرفت و کهنوج تأمین می‌ شود، گفت: در حال حاضر سطح ذخایر خون در مرکز انتقال خون شهرستان جیرفت در وضعیت مناسبی قرار دارد و تمامی نیاز به خون مراکز درمانی و بیمارستانی جنوب کرمان با بالاترین کیفیت از نظر سلامت خون و فرآورده‌ های خونی و براساس بالاترین استانداردهای کیفی تهیه، تأمین و توزیع می‌ شود.

وی افزود: مرکز انتقال خون شهرستان جیرفت همه روزه از ساعت ۸ الی ۱۳ در جهت امر خدمت‌ رسانی به جامعه هدف و مردم فعالیت دارد و در روز ملّی اهداء خون ۷۰ واحد خون توسط مردم فهیم و نوع دوست جیرفت اهداء شد.

رئیس مرکز انتقال خون شهرستان‌ های جیرفت و کهنوج بیان کرد: مرکز انتقال خون جیرفت با ۲۷ سال سابقه کار با کارنامه‌ ای درخشان تنها متولی تهیه، تأمین و توزیع خون و فرآورده‌ های خونی در جنوب استان است و همچنین مرکز خون‌ گیری کهنوج فعال و در حال انجام خدمات است.

بهزادی تصریح کرد: فرهنگ خدا پسندانه اهداء خون در جنوب کرمان به خوبی جا افتاده است که دو سوم خون از طریق مرکز ثابت خون‌گیری تأمین می‌ شود و یک سوم دیگر از طریق تیم‌ های سیاری که در شهرستان‌ های همجوار یا ادارات مختلف که مستقر می‌ شود، خون لازم تهیه و در اختیار بیماران قرار می‌گیرد.

وی ابراز کرد: بیمارستان‌ های حضرت امام خمینی(ره)، کاشانی و قائم(عج) و همچنین بیماری‌ های خاص تحت پوشش کامل مرکز انتقال خون در شهرستان جیرفت هستند و در جنوب بیمارستان ۱۲ فرودین شهرستان کهنوج، امام حسین(ع) منوجان، شهداء قلعه گنج و سیدالشهداء رودبار جنوب و تعداد تصادفاتی که در جاده‌ های جنوب کرمان نیز رخ می‌ دهد همه از طریق مرکز انتقال خون تهیه و تأمین می‌ شود.

رئیس مرکز انتقال خون شهرستان‌های جیرفت و کهنوج مطرح کرد: تعداد بیماران تالاسمی در جیرفت و عنبرآباد ۲۲۰ نفر و در شهرستان‌ های جنوب ۲۷۰ نفر وجود دارد، که همه این افراد از طریق این مرکز، خون آنها تأمین می‌ شود.

بهزادی اظهار کرد: ذخایر خونی مرکز انتقال خون شهرستان جیرفت ۱۰ تا ۱۲ روزه است و در حال حاضر ذخیره خونی بسیار کافی و خوبی را با تلاش‌ هایی که توسط همکاران و اطلاع‌ رسانی که از طریق روابط عمومی مرکز صورت گرفته است در جهت امر خدمت‌ رسانی به مردم در اختیار این مرکز قرار دارد.

وی در ادامه افزود: نیاز به خون امری همیشگی است و خون لازم برای بیماران نیازمند به خون در اختیار آنها قرار می‌ گیرد و با تلاش‌ هایی که همکاران ما در مرکز دارند خدماتی خیلی خوبی به بیماران نیازمند در جنوب ارائه می‌ شود.

رئیس مرکز انتقال خون شهرستان‌ های جیرفت و کهنوج تأکید کرد: اولین فایده‌ ای که اهداء خون برای انسان دارد بحث شادابی و نشاط فرد اهداء کننده، تولید گلبول تازه، افزایش سیستم ایمنی بدن اهداء کننده، جلوگیری از غلظت خون و پیشگیری از سکته‌ های قلبی و مغزی می‌کند.

بهزادی در خاتمه عنوان کرد: یکی از ابعاد اهداء خون بحث معنوی آن است، که هر انسانی می‌ تواند جان ۳ نفر دیگر را با این کار خدا پسندانه نجات دهد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha