دولت برای رفع فقر و محرومیت از استان کرمان، مصمم است

رئیس جمهور در بدو ورود به استان کرمان گفت: دولت برای تکمیل پروژه های نیمه تمام و رفع فقر و محرومیت که چهره استان را بد جلوه می‌ دهد، مصمم است.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ آیت‌ الله سیدابراهیم رئیسی عصر امروز پنج‌ شنبه ۲۰ مرداد در آغاز سی‌ و یکمین سفر دولت مردمی که به مقصد استان کرمان انجام شد، در فرودگاه کرمان عنوان کرد: توفیقی برای بنده است که حسن ختام دور اول سفرهای استانی، کرمان است و امیدواریم آنچه خواسته مردم استان است، را بتوانیم دنبال کنیم.

وی با بیان اینکه بررسی هایی از قبل از مشکلات و برخی کمبودهای استان شده است، بیان کرد: به راستی کرمان مهد مردان و زنان فرهیخته ای از شعرا، ادبا، هنرمندان، سیاسیون و چهره‌ های برجسته علمی و نماد مقاومت است.

رئیس جمهور از شهید سلیمانی نیز یاد کرد و ادامه داد: شهید سلیمانی افتخاری برای ایران و جهان اسلام است و رهبری از ایشان به عنوان مکتب یاد کرده اند.

آیت الله رئیسی ا اشاره به اینکه استان کرمان با بیش از ۶۵۰۰ شهید و ۱۹ هزار جانباز و ایثارگر و وجود شهید سلیمانی به راستی پایتخت مقاومت است، تصریح کرد: کرمانی ها در دفاع مقدس نقش موثری ایفا کردند.

وی از ظرفیت های استان برشمرد و گفت: ظرفیت های بسیاری در استان کرمان در بخش های کشاورزی، باغداری و معدن وجود دارد و از این استان به عنوان بهشت معادن یاد می شود.

رئیس جمهور اظهار داشت: کرمان ظرفیت گسترده ای در گردشگری دارد و از آن مهمتر نیروی انسانی کارآمد، جوان و تحصیل کرده آن است.

آیت الله رئیسی ابراز داشت: وجود ۱۰۰ مرکز دانشگاهی و آموزش عالی، ظرفیت های بزرگی در کرمان است که با وجود آن بیکاری معنا ندارد.

وی گفت: فقری که در استان به ویژه جنوب استان وجود دارد، زیبنده نیست. دولت برای تکمیل پروژه های نیمه تمام و رفع فقر و محرومیت که چهره استان را بد جلوه می‌دهد، مصمم است.

رئیس جمهور مشارکت مردم را مورد تاکید قرار داد و گفت: مشارکت در سرمایه گذاری به ویژه جنوب استان اهمیت دارد.

آیت الله رئیسی ابراز داشت: زمینه سرمایه گذاری در استان زیاد است. شراکت مردم در معادن به نحوی که بتوان به نفع مردم، مشکلات را رفع کرد، در برنامه های کاری دولت است.

وی، افزود: با نظرخواهی از نماینده ولی فقیه در استان، استاندار، نمایندگان مجلس و خبرگان رهبری و مسئولان و مدیران مصوباتی برای استان پیش‌ بینی شده که در شورای اداری استان با حضور مدیران، تصمیم‌ گیری خواهد شد.

رئیس جمهور با بیان اینکه تمام تلاش خودمان را می‌ کنیم که مصوبات اجرایی شوند، گفت: وظیفه ما بود که به همه شهرستان های استان سر بزنم، اما در زمان مناسب خدمت همه مردم خواهیم رسید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha