کاهش ۲ درصدی آمار پرونده های سرقت در استان کرمان

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان از کاهش ۲ درصدی پرونده های سرقت در این استان براساس آمار ۴ ماهه نخست سالجاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ سید مهدی قویدل در دومین جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان، اظهار کرد: تشکیل بانک اطلاعات مجرمان در دست پیگیری است و تاکنون 2 هزار و ۱۰۰ نفر که بخش عمده سرقت‌ ها در استان را انجام داده اند شناسایی شدند، که کنترل این افراد اقدام بسیار اثرگذاری در کاهش وقوع سرقت خواهد بود.

وی، با اشاره به این مطلب که جرم سرقت اولویت اول کشور و استان است، افزود: به همین منظور قرارگاه مبارزه با سرقت در استانداری ها، ستادهای فرماندهی انتظامی و دادگستری های کشور تشکیل شده است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان تاکید کرد: براساس آمار ثبت شده در سامانه CMS دادگستری کل استان کرمان در ۴ ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته میزان پرونده‌ های مربوط به سرقت در مجموع ۲ درصد کاهش داشته است.

قویدل ادامه داد: بیشترین آمار پرونده‌ های ثبت شده در سامانه CMS مربوط به سرقت در بازه زمانی ۴ ماه سال جاری مربوط به شهر کرمان با ۳ هزار و ۳۴۸ پرونده (معادل ۳۵ درصد سرقت ها) بوده است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر یک هزار و ۵۱ نفر به جرم سرقت با بیش از ۲ فقره سابقه در زندان هستند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان با بیان این مطلب که در حال حاضر زندانیان سرقت ۳ هزار و ۴۳۶ نفر هستند، اظهار کرد: ۲۰.۶ درصد زندانیان در استان کرمان مربوط به جرم سرقت هستند و ۷.۴ درصد از مددجویان زندان ها با اتهام سرقت نیز از اتباع بیگانه به شمار می روند.

قویدل افزایش مراقبت‌ های پس از خروج محکومان سرقت از زندان، شناسایی بازارهای خرید و فروش اموال مسروقه، تاکید بر اجرای دستورالعمل پیشگیری از سرقت و توجه به موضوع روشنایی معابر را از جمله اقدامات موثر در پیشگیری از سرقت دانست و بیان کرد: در قرارگاه پیشگیری از سرقت نظارت می شود تا دستگاه های متولی امر پیشگیری از وقوع سرقت، اقدامات و وظایف خود را به درستی اجرایی کنند.

وی ابراز داشت: وجود کارگاه های ضایعاتی، اتباع بیگانه به ویژه اتباع غیرمجاز و معتادان متجاهر از ارکان وقوع سرقت هستند، که امیدواریم با همکاری سازمان های مرتبط در راستای ساماندهی این حوزه ها اقدام کنیم.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان با اشاره به این مطلب که سرقت اماکن از سرقت‌ های مهم استان بوده است، که مقرر شد تا دستگاه ها و ادارات در این زمینه توجه لازم را داشته باشند، عنوان کرد: کنترل فضای مجازی برای پیشگیری از سرقت ها و کلاهبرداری ها نیز با همکاری پلیس اگاهی استان در دست انجام است.

قویدل با تاکید بر شدت عمل درباره افراد سابقه دار در حوزه سرقت ادامه داد: وظیفه هر یک از دستگاه ها در پیشگیری از وقوع سرقت مشخص و اعلام شده است و با پیگیری سازمان بازرسی تلاش می شود که با اجرای این مصوبات، گام های بلندی در مسیر پیشگیری از سرقت برداشته شود.

وی افزود: مصمم هستیم وظایف دستگاه ها و ادارات اجرایی در پیشگیری از سرقت که برابر مصوبه شورای امنیت کشور به آنها ابلاغ شده را پیگیری کنیم تا همه دستگاه ها در این زمینه اقدام کنند.

ضرورت تامین بودجه جهت توسعه سامانه پایش تصویری

شهردار کرمان نیز در این نشست گفت: تاکنون ۲۰ میلیارد تومان برای پایش تصویری از سوی شهرداری در مناسبت های مختلف تاکنون هزینه شده است.

سعید شعرباف تاکید کرد: توسعه سامانه پایش تصویری نیاز به تامین اعتبارات استانی دارد و این موضوع در مصوبات سفر ریاست جمهوری نیز مد نظر قرار گرفته است.

وی با تاکید بر این مطلب که ۷۰۰ دوربین نظارتی و پلاک خوان باید در شهر کرمان نصب شود، خاطرنشان کرد: زیرساخت فیبر نوری برای توسعه سیستم های پایش تصویری در کرمان فراهم است.

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان کرمان نیز گفت: هر ساله روند وقوع سرقت ها افزایش دارد و از ۱۷ هزار مورد در سال گذشته به ۲۱ هزار در سال‌جاری افزایش یافته است.

سرهنگ یدالله حسن پور بر عملیاتی بودن رویکرد کارگروه های پیشگیری از سرقت تاکید و تصریح کرد: وقوع جرم به ویژه سرقت عادی شده است و عادی انگاری وقوع سرقت بستر خطرناکی را در جامعه ایجاد کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha