تخصیص بودجه ۱۱۰ میلیارد تومانی ویژه بانوان استان کرمان در سفر رئیس جمهور

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان گفت: در سفر ریاست جمهوری به استان کرمان که معاون امور زنان و خانواده نهاد نیز حضور داشتند، ۱۱۰ میلیارد تومان اعتبار ویژه زنان به استان کرمان اختصاص داده شد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا )از کرمان؛ نرجس بحرآسمانی با اشاره به اختصاص بودجه ۱۱۰ میلیارد تومانی در سفر رئیس جمهور به استان کرمان، گفت: این اعتبار جهت انجام اموری همچون تجهیز کمپ ماده ۱۶، تجهیز ۴۲ واحد مسکونی ساخته شده توسط خیران برای مددجوهای کمیته امداد، تکمیل و تجهیز حوزه‌های علمیه و خوابگاه‌ های دانش‌ آموزی در مناطق محروم، مراکز ناباروری، کارگاه‌ های تولیدی برای زنان زندانی و... هزینه خواهد شد.


وی افزود: در این سفر، پرداخت بالغ بر ۷۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی برای زنان سرپرست خانوار اختصاص داده شد.


مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان، تصریح کرد: در ابتدای دولت سیزدهم در اولین قدم تدوین شناسنامه فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی بانوان استان را در دستور کار قرار دادیم و اکنون یک نقشه راه آینده داریم.


بحرآسمانی افزود: به عنوان استان پیشتاز، در فاز اول این دانشنامه، ۵۰ بانوی موفق در تعامل میان زندگی شخصی و مسئولیت‌ های کاری و اجتماعی را معرفی کردیم که به چاپ رسیده است، البته سعی می‌ کنیم همه این بانوان را به نسل جوان معرفی کنیم.


وی ادامه داد: همچنین در یک پژوهش با کمک دانشگاه شهید باهنر، بررسی علل عدم مشارکت زنان در مسائل سیاسی، اجتماعی و اقتصادی استان را پیگیری خواهیم کرد.


مدیر کل امور زنان و خانواده استانداری کرمان با اشاره به رویکرد مردمی دولت، گفت: هیأت‌ های اندیشه‌ ورز در ۷ حوزه کسب و کار پایدار، زیست عفیفانه، تحکیم بنیان خانواده، حقوق و مسئولیت‌ های بانوان، جمعیت، نشاط اجتماعی و الگوی سوم زن تشکیل شده است، که در این هیأت‌ ها از فرهیختگان و نخبگان جامعه در هر حوزه دعوت شده و از پیشنهادات آن‌ ها استفاده می‌ شود.


بحرآسمانی اضافه کرد: دوره‌ هایی در راستای آموزش و توانمندسازی بانوان نیز داشتیم؛ یک دوره در شهرستان عنبرآباد جهت کمک به اشتغال زنان آسیب‌ دیده و بهبود یافته از اعتیاد و یک دوره نیز در زهکلوت جهت ارتقای حوزه بهداشت و سلامت با حمایت مالی اداره کل امور بانوان برگزار شد.


وی ابراز داشت: با توجه به علاقه بانوان برای مهارت‌ های فنی و حرفه‌ ای، تفاهم‌ نامه‌ ای مبنی بر آموزش رایگان بانوان شاغل و همسران کارمندان در ۸ رشته نت‌ ورک و طراحی صفحات وب، چادر و مقنعه دوزی، مانتو دوزی، پته دوزی، پرورش قارچ، کاشت زعفران و پرورش گیاهان آپارتمانی آموزش منعقد شده است.


مدیر کل امور زنان و خانواده استانداری کرمان، گفت: در راستای حمایت از مشاغل آسیب دیده از کرونا، موفق به راه‌ اندازی بیش از ۱۰۰ بازارچه‌ و جشنواره‌ شدیم و پیگیر هستیم به صورت یک صنف به فعالیت خود ادامه دهند.


بحرآسمانی، اذعان داشت: اعطای بالغ بر ۱۳۰۰ تسهیلات مشاغل خانگی، دریافت بیش از ۱۰۰ نفر از تسهیلات روستایی، کمک بلاعوض به تعاون‌ های روستایی از طریق اداره کار، برگزاری جلسه رفع موانع تولید برای بانوان و کارآفرینان زن، اعطای بیش از ۶۰۰ میلیون تومان تسهیلات کارگشایی به بانوان شاغل در مشاغل خانگی از دیگر اقدامات انجام شده توسط اداره کل بانوان و خانواده استانداری کرمان می باشد.


وی در خصوص حمایت از زوجین اظهار کرد: برگزاری جشن‌ های ازدواج آسان، اهدای جهیزیه، ایجاد ۵ مرکز مشاوره نیروی انتظامی در سطح استان برای جوانان در آستانه ازدواج، راه اندازی ۶ مرکز در سازمان ورزش و جوانان در معاونت اجتماعی این سازمان به صورت رایگان و سامانه ۱۴۸۰ بهزیستی و اعطای تسهیلات ۱۰۰ میلیون تومانی به زوج‌ های روستایی متولد دهه شصت از جمله خدمات ارائه شده زوجین است.


مدیر کل امور زنان و خانواده استانداری کرمان در رابطه با خدمات ارائه شده به بانوان نخبه استان کرمان اضافه کرد: پارک علم و فناوری، مرکزی تحت عنوان توانمندسازی بانوان در کسب و کار راه‌اندازی کرده که بانوان دارای ایده فناورانه و نو یا علاقه‌ مند به راه‌اندازی کسب و کار می‌ توانند با مراجعه به این مرکز حمایت شوند.


بحرآسمانی گفت: همچنین رویدادی در شهریور ماه در همین مورد برگزار می‌ شود که همه اقشار بانوان دانش‌ آموز، دانشجو، کارآفرین و ... با مراجعه به پارک علم و فناوری و ثبت‌ نام رایگان می‌ توانند در آن شرکت کنند.


وی با بیان اینکه بسیاری از بانوان روستایی بیمه بازنشستگی ندارند، بیان کرد: با پیگیری‌ های انجام شده صندوق بیمه روستاییان و عشایر، بیمه بازنشستگی برای زنان خانه‌ دار ۱۸ تا ۵۰ سال در نظر گرفته که افراد واجد شرایط می‌ توانند با مراجعه به صندوق بیمه روستائیان و عشایر در شهر و دهیاری‌ ها در روستا از تحت پوشش این بیمه جدای از بیمه درمان خود قرار بگیرند.


مدیر کل امور زنان و خانواده استانداری کرمان با اشاره به قانون خانواده و جوانی جمعیت افزود: قرارگاه استانی مرتبط، به ریاست استاندار تشکیل شده و بیمه رایگان به مادران باردار و نوزادان تا پنج سال، خدمات ناباروری، اعطای زمین به نرخ دولتی، کاهش سن بازنشستگی، افزایش سنوات و ... از جمله خدمات این قانون به زوجین است.


بحرآسمانی در خصوص حضور تماشاگران خانم در مسابقات فوتبال در سطح استان گفت: در خصوص ورود زنان به ورزشگاه مراجعه‌ ای نداشتیم و جزو درخواست‌ های بانوان کرمان نبوده است. ما نیز براساس مراجعات کارها را اولویت‌ بندی می‌ کنیم، اگر متقاضی در این رابطه وجود داشته باشد پیگیری می‌ کنیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha