استان کرمان، پایلوت طرح کشوری مراقبت از سالمندان خواهد شد

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: طرح کشوری مراقبت رسمی از سالمندان با همکاری اداره سلامت سالمندان وزارت بهداشت، وزارت کار و امور اجتماعی، سازمان بهزیستی و سایر سازمان های مرتبط با امور سالمندان به منظور تربیت ساختارمند مراقبت رسمی برای سالمندان به صورت پایلوت در کرمان انجام خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ در نشست طراحی پایلوت کشوری ساماندهی مراقبت رسمی از سالمندان که با حضور دکتر محسن شتی رئیس اداره سلامت سالمندان وزارت بهداشت، دکتر علامه دبیر شورای ملی سالمندان کشور و روسای دانشگاه علوم پزشکی کرمان برگزار شد، دکتر محسن بارونی گفت: این طرح با همکاری اداره سلامت سالمندان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، وزارت کار و امور اجتماعی، سازمان بهزیستی و سایر سازمان های مرتبط با امور سالمندان به منظور تربیت ساختارمند مراقبت رسمی برای سالمندان انجام خواهد شد.

وی افزود: در این طرح تمامی فرآیندهای مرتبط در زمینه خدمت به سالمندان با مشارکت همه سازمان ها در قالب کارگروه های تخصصی احصا و آزمون می شود و در نهایت مدل مناسب در این زمینه در اختیار کل کشور قرار می گیرد.

همچنین در ادامه این جلسه، دکتر محسن شتی رئیس اداره سلامت سالمندان وزارت بهداشت به بیان اهداف برگزاری این نشست پرداخت و مسائل فنی سالمندان و بسته آموزشی مراقبین سالمند را برای حاضرین تشریح کرد.

شایان ذکر است؛ در دومین روز نشست طراحی پایلوت کشوری ساماندهی مراقبت رسمی از سالمندان، ابتدا ضمن جمع بندی مطالب روز اول توسط دکتر شتی و دکتر بارونی، افراد شرکت کننده به بحث تبادل و نظر پیرامون طرح تربیت مراقبین رسمی سالمندان پرداختند.

در ادامه الزامات پایلوت طرح تربیت مراقبت سالمند توسط دبیر شورای سالمندان کشور، معاون سازمان بهزیستی کشور، معاونت علمی ریاست جمهوری و شرکت تعاونی سلامت بنیان حال خوب بررسی گردید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha