کمبود شدید فضای آموزشی در کرمان/ میانگین سرانه فضای آموزشی استان کرمان پایین تر از حد کشوری

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان، گفت: کمبود شدید فضای آموزشی در شهر کرمان مشهود است، میانگین سرانه فضای آموزشی در استان کرمان از میانگین کشور پایین تر است و در شهر کرمان پایین تر از میانگین استانی است.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ رضا رضایی در سومین جلسه شورای آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۱ گفت: یک هزار و ۱۴۴ مدرسه و ۷۴۶ مرکز آموزشی غیردولتی در استان کرمان فعالیت می کنند.

وی با بیان این مطلب، در ادامه افرود: در استان کرمان، ۱۱۴۴ مدرسه غیردولتی داریم و ۱۲۴ هزار و ۱۱۶ دانش آموز هم در دوره های تحصیلی ابتدایی، متوسطه اول و دوم در مدارس غیردولتی تحصیل می کنند، که با احتساب دانش آموزان پیش دبستانی و ... این آمار به بیش از ۲۰۰ هزار نفر می رسد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان، گفت: ۷۴۶ مرکز آموزشی غیردولتی، ۱۶۰۳ مرکز پیش دبستانی با پوشش ۳۴ هزار و ۹۰۶ دانش آموز، ۲۳۸ مدرسه هیات امنایی و ۸۸ مدرسه آموزش از راه دور در استان فعالیت دارند.

رضایی با بیان اینکه ۲۰ درصد دانش آموزان استان در مدارس غیردولتی تحصیل می کنند، اذعان داشت: کمبود شدید فضای آموزشی در شهر کرمان مشهود است، میانگین سرانه فضای آموزشی در استان از میانگین کشور پایین تر است و در شهر کرمان پایین تر از میانگین استان است.

وی تصریح کرد: حدود ۳۰ هزار دانش آموز اتباع در استان داریم و امسال بر اساس طرح شناسایی آمار جدید حدود ۱۰ هزار نفر به این آمار اضافه می شود.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان، خاطرنشان کرد: باید جلسه شورای مسکن استان برگزار شود، تا مشکل زمین و وام مدارس غیردولتی حل شود، چون معمولا این مدارس در خانه های اجاره ای و گاهی غیر نوساز فعالیت می کنند.

شایان ذکر است؛ سومین جلسه شورای آموزش و پرورش استان کرمان با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت های مردمی وزارت آموزش و پرورش، استاندار کرمان و نمایندگان مردم شهرستان های کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات پیامبر اعظم(ص) استانداری کرمان برگزار شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha