برپایی کاروان ترویجی ارتقاء بهره وری کشاورزی در جنوب استان کرمان

مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی جنوب استان کرمان، از برگزاری دهمین کاروان ترویجی ارتقاء بهره وری کشاورزی با حضور گروه های تخصصی در عرصه های تولیدی باغات زیتون در شهرستان جیرفت بخش جبالبارز خبر داد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ مهندس فریدون افشارمنش اظهار کرد: افزایش بهره وری کشاورزی و تولید پایدار فقط با حرکت از سمت کشاورزی منبع محور به کشاورزی دانش محور امکان پذیر می باشد.

وی افزود: در همین راستا، مدیریت هماهنگی ترویج جهاد کشاورزی با بکارگیری و انتقال دانش بومی و فناوری های نو به تولیدکنندگان بصورت علمی و عملی با همکاری محققان و کارشناسان تخصصی و بهره گیری از ظرفیت مروجان مسئول پهنه های تولیدی و با هدف ایجاد تعامل خوب بین بهره برداران و محققان و مسؤلان اجرایی،به میزبانی مددکار ترویجی چنگیز پالیزبان این برنامه را اجرا نمود.

مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی جنوب استان کرمان، تصریح کرد: در این برنامه با احصاء مشکلات باغداران، توصیه های فنی توسط محققین مرکز تحقیقات جنوب کرمان و کارشناسان مدیریت های تخصصی باغبانی و حفظ نباتات در زمینه‌های تغذیه، آفات، هرس، پیوند سرشاخه های زیتون و سیستم های نوین آبیاری ارائه گردید.


وی افزود: تداوم این برنامه برای کاربردی شدن دانش در جوامع روستایی مورد نظر است که ثمره آن تحقق تولید دانش بنیان در روستاها می باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha