شناسایی ۸۶۳ متخلف و متصرف اراضی دولتی در استان کرمان

رئیس کل دادگستری استان کرمان در جلسه شورای حفظ حقوق بیت المال، گفت: در سالجاری ۸۶۳ متخلف و متصرف اراضی دولتی در استان شناسایی شده و تحت تعقیب قضایی قرار گرفته‌ اند و ۵۶ هکتار از اراضی دولتی نیز رفع تصرف شده است.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم حمیدی در جلسه شورای حفظ حقوق بیت المال که با حضور دکتر نوبخت رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور برگزار گردید، گفت: در سال جاری ۸۶۳ متخلف و متصرف اراضی دولتی در استان شناسایی شده و تحت تعقیب قضایی قرار گرفته‌ اند.

وی با تسلیت ایام اربعین حسینی و ایام عزاداری پایان ماه صفر، افزود: شورای حفظ حقوق بیت‌ المال استان فعال بوده و مباحث استان در این جلسات تا اجرای مصوبات پیگیری می‌ شود.

رئیس کل دادگستری استان کرمان، با بیان اینکه حفظ اراضی ملی و جلوگیری از تصرف اراضی مورد تاکید است، تصریح کرد: در بخش حفظ کاربری‌ ها به‌ ویژه کاربری‌ های کشاورزی نیز کارهای خوبی شده و بیش از ۹۵ درصد از اراضی منابع طبیعی استان به ثبت رسیده است.

حجت الاسلام ابراهیم حمیدی، با بیان اینکه از این تعداد برای ۶۶۷ پرونده حکم صادر شده است که ۲۸۸ هکتار اراضی دولتی به ارزش تقریبی ۱۵۶ میلیارد تومان به بیت‌ المال برگشته است، بیان کرد: ۸۶۳ نفر متخلف در استان شناسایی شده و تحت تعقیب و پیگرد قانونی قرار دارند؛ ۵۶ هکتار اراضی تصرف شده نیز قلع و قمع شده است.

وی با اشاره به اینکه دستگاه‌ های مرتبط باید این موضوع را با جدیت پیگیری کنند، که تا چند ماه آینده صدور اسناد کشاورزی در استان کرمان رشد چشمگیری داشته باشد، اذعان داشت: در شش ماهه سال جاری هزار و ۷۶۸ فقره پرونده برای حفظ اراضی ملی در شورای حفظ حقوق بیت‌ المال استان مطرح شده است.

رئیس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به اینکه ۱۷ میلیون هکتار اراضی ملی در استان کرمان داریم، افزود: ۱۶ میلیون و ۸۶۴ هزار هکتار اراضی ملی استان ثبت شده و برای بیش از ۹۶ درصد اراضی ملی سند کاداستر صادر شده است.

حجت الاسلام حمیدی با بیان اینکه در سال جاری تاکنون حدود ۷۰۰ هزار هکتار سند مالکیت صادر شده که یک اتفاق بسیار خوب است، ادامه داد: برای ۸۶ هزار و ۸۹۱ هکتار از اراضی دستگاه‌ های اجرایی استان کرمان، سند کاداستر صادر شده است.

وی با اشاره به اینکه هنوز دستگاه‌ هایی داریم که اقدام نکردند، گفت: از برنامه کشوری در صدور اسناد برای اراضی کشاورزی عقب هستیم؛ اختلافاتی وجود دارد و همیشه استان کرمان مورد سوال بوده که چرا کاری انجام نشده است.

رئیس کل دادگستری استان کرمان بیان کرد: امیدواریم امروز با حضور روسای سازمان‌ های منابع طبیعی و امور اراضی وزارت جهاد کشاورزی در استان بتوانیم مشکلات این حوزه را برطرف کنیم.

حجت الاسلام حمیدی با اشاره به اینکه جایگاه دستگاه نظارتی، نظارت بر اجرای قوانین است، افزود: متاسفانه بعضی دستگاه‌ ها برای عدم فعالیت خود بهانه دستگاه نظارتی را مطرح می‌ کنند، در حالیکه دستگاه نظارتی کمک کننده هستند و مشاوره می‌ دهند تا از مشکلات و فساد پیشگیری شود.

وی با بیان اینکه وضعیت موجود در استان کرمان قابل قبول نیست، خاطر نشان کرد: تمام تلاش استان کرمان در این است که عقب‌ ماندگی‌ های استان در حوزه صدور اسناد کشاورزی جبران شود و دستگاه قضا در استان نیز این آمادگی را دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha