برخورد قاطع دستگاه قضا با لیدرهای اغتشاشات اخیر

رئیس کل دادگستری استان کرمان، از برخورد قاطع و مقتدر دستگاه قضایی استان با افرادی که اموال عمومی و شخصی مردم را به آتش کشیده اند و سرتیم های این ناآرامی ها خبر داد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم حمیدی در حاشیه سفر خود به شهرستان راور، گفت: با افرادی که اموال عمومی و شخصی مردم را به آتش کشیده اند و لیدرهای اصلی آنان، در نهایت اقتدار و قاطعیت برخورد می‌ شود.

وی افزود: با همکاری مردم اغتشاشاتی که در برخی نقاط استان روی داد، کنترل و اکنون آرامش کامل بر جامعه حاکم است و جهت برخورد با بر هم زنندگان نظم و آسایش؛ ما در دستگاه قضایی، شعبات ویژه‌ ای برای این حرکت تشکیل داده ایم تا با سرعت و دقت کامل به این پرونده‌ ها رسیدگی کنند.

رئیس کل دادگستری استان کرمان، ابراز داشت: برخی از افرادی که دستگیر شدند از اتباع بیگانه بودند و برخی نیز که به عنوان لیدر فعالیت داشتند وابسته به سازمان‌ های اطلاعاتی خارج از کشور هستند و عده‌ ای نیز سیاهی لشکر بودند که فریب خوردند.

حجت الاسلام حمیدی، خاطر نشان کرد: با افرادی که سابقه‌ ای نداشته باشند، با تدبیر لازم و ارشادی برخورد می‌ شود، اما با لیدرها و افراد سابقه دار برخورد قضایی خواهد شد، همچنین این افراد باید خسارت هایی را که به اموال عمومی وارد کرده اند، جبران کنند.

وی ادامه داد: عده ای نیز سیاهی لشکر بوده اند که عمدتا جوان بوده اند و فریب لیدرها و وابستگان به سرویس های اطلاعاتی کشورهای بیگانه را خورده اند که این افراد در صورتی که سابقه شرارت نداشته باشند یا در مسائل مشابه قبلی دخالت نداشته باشند، تدبیر قضایی درباره آنان، ارشاد، هدایت، راهنمایی واخذ تعهد است.

رئیس کل دادگستری استان کرمان؛ گفت: اما لیدرها و کسانی که جایی را تخریب کرده اند علاوه بر اینکه باید خسارت های وارده را جبران کنند، در مراجع قضایی از جنبه عمومی نیز تدابیر و آرای مقتضی برای آنان صادر و اجرا خواهد شد.

حجت الاسلام حمیدی بیان کرد: شعبه های ویژه ای در دادسراها و دادگاه های مربوطه تعیین شده است و این پرونده ها به صورت خارج از نوبت، با سرعت و دقت لازم رسیدگی خواهد شد، که احکام قضایی متناسب با جرایمی که انجام داده اند نیز صادر و اجرا خواهد شد و مشکلی برای صدور و اجرای احکام این افراد نداریم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha