دانشگاه تحصیلات تکمیلی کرمان تنها متولی آموزش نیروی انسانی متخصص در جنوب شرق کشور

عضو هیات علمی گروه مهندسی هسته ای دانشگاه تحصیلات تکمیلی کرمان گفت: گروه مهندسی هسته ای دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی تنها متولی آموزش نیروی انسانی متخصص در حوزه جنوب شرق کشور است که از سال ۸۸ فعالیت خود را شروع کرده است.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ دکتر امین باقی زاده در نشست رئیس سازمان انرژی اتمی با هیئت علمی، مدیران و تعدادی از استادان و دانشجویان دانشگاه تحصیلات تکمیلی کرمان، گفتد: برای فعال سازی ۴۰ آزمایشگاه در مجموعه دانشگاه با وجود مشکلات و کمبودها تلاش شده است و با تمام توان آماد ه ارائه خدمات علمی، پژوهشی در استان و کشور هستیم.

وی افزود: در حال حاضر ۵۸ رشته کارشناسی ارشد و ۴ رشته دکتری با حدود ۹۰۰ دانشجودر دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی کرمان دایر است ضمن اینکه حدود ۳۸ هزار متر مربع فضای آموزشی در دانشگاه فراهم شده است.

معاون اداری و مالی دانشگاه تحصیلات تکمیلی کرمان با اشاره به وجود ۲ هزار هکتار زمین که در اختیار دانشگاه قرا دارد اظهار داشت: از این امکانات می توان به عنوان ظرفیتی برای رشد و توسعه علمی و تمرکز زدایی فعالیت های سازمان انرژی اتمی از تهران به شهرستان ها در قالب همکاری با دانشگاه استفاده شود.

همچنین دکتر احمد اسماعیلی عضو هیات علمی گروه مهندسی هسته ای دانشگاه در سخنانی حضور دکتر اسلامی در استان را نمونه ای از مشی شهید سلیمانی و کار جهادی توصیف کرد.

گروه مهندسی هسته ای دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی تنها متولی آموزش نیروی انسانی متخصص در حوزه جنوب شرق کشور

وی با اشاره به فعالیت ۱۰ پژوهشکده و دانشکده و پارک علم و فناوری از دانشگاه تحصیلات تکمیلی به عنوان دانشگاهی مهم نام برد و تصریح کرد: گروه مهندسی هسته ای دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی تنها متولی آموزش نیروی انسانی متخصص در حوزه جنوب شرق کشور است که از سال ۸۸ فعالیت خود را شروع کرده است.

به گفته عضو هیات علمی گروه مهندسی هسته ای دانشگاهُ تا کنون بیش از یکصد دانشجو در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری در گرایش های کاربرد پرتوها، پرتوپزشکی و راکتور از دانشگاه تحصیلات تکمیلی فارغ التحصیل شدند و تحصیل و پذیرش دانشجویان جدید نیز ادامه دارد.

دکتر اسماعیلی تصریح کرد: گروه مهندسی هسته ای می تواند در حوزه های مختلف در کشور و بویژه استان کرمان از جمله صنعت و معدن، نفت، محصولات کشاورزی، مراکز پزشکی هسته ای و پرتو درمانی کمک کننده باشد.

وی همچنین خواستار تجهیز آزمایشگاه های هسته ای دانشگاه به دستگاه های جدید و مورد نیاز از سوی سازمان انرژی اتمی شد.

دانشگاه تحصیلات تکمیلی کرمان تنها متولی آموزش نیروی انسانی متخصص در جنوب شرق کشور

تاکید بر حمایت از شرکت های دانش بنیان

معاون آموزشی دانشگاه نیز با توجه به ظرفیت های دانشگاهی و فناوری در استان کرمان بر حمایت از شرکت های دانش بنیان در استان با هدف برون سپاری و گسترش علم هسته ای تاکید کرد.

دکتر نگارستانی اظهار امیدواری کرد: شرایطی فراهم شود تا فارغ التحصیلان استان در رشته های مرتبط با انرژی هسته ای بتوانند با تاسیس شرکت های دانش بنیان نسبت به پاسخگویی به نیازهای صنایع و معادن استان کرمان اقدام نمایند.

دکتر هادی بیت الهی رئیس پژوهشگاه علوم و تکنولوژی پیشرفته و علوم محیطی نیز از اجرای ۵۰ طرح مشترک با صنایع استان در یک سال گذشته خبرداد و بر استتفاده از ظرفیت های پژوهشگاه تاکید کرد.

همچنین دکتر فرشید کی نیا رئیس پارک علم و فناوری با اشاره به قرارداشتن پارک، دانشگاه و پژوهشگاه تعداد شرکت های مستقر در پارک و مراکز رشد را ۲۸۰ شرکت اعلام کرد و از آنها به عنوان ظرفیت یمهم در توسعه فعالیت های فناورانه نام برد.

شایان ذکر استِ در بازدید دکتر محمد اسلامی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی از مرکز شبیه ساز راکتور و آزمایشگاه های فیزیک و آشکارسازی هسته ای دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی کرمان دکتر سیدمهدی هاشمی به تشریح فعالیت های این مرکز پرداخت.

وی همچنین در این بازدید از آزمایشگاه های پژوهشکده فوتونیک بازدید کرد و خانم ها الهام سمیعی و سپیده یزدان پناه به ارائه توضیحات لازم پرداختند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha