هدف شهید هاشمی نژاد رفع تهدید از سر نظام کشور و مردم بود

رئیس کل دادگستری استان کرمان، در دیدار با خانواده شهید مدافع امنیت، شهید سید حمید رضا هاشمی نژاد، با تبریک و تسلیت شهادت این شهید، گفت: شهی هاشمی فقط هدفش رفع تهدید از سر نظام کشور، انقلاب و مردم این خطه بود.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم حمیدی که در معیت سردار حسین معروفی معاون هماهنگ کننده بسیج مستضعفین با خانواده سردار شهید حمید رضا هاشمی نژاد دیدار کرد؛ با بیان اینکه آنچه از وجود شهید هاشمی نژاد مشاهده می شد، تماما اخلاص بود، گفت: ما در زاهدان ارتباط کاری تنگاتنگی داشتیم و در خصوص حوادث و اتفاقاتی که در سیستان و زاهدان رخ می داد، بارها شاهد بودیم که با دلسوزی و با خلوص نیت برای این مردم تلاش می کرد.

وی با اشاره به این امر که بارها به سردار شهید حتی مطرح کرده بودیم که به این اخلاص و تمانینه شما غبطه می خوریم، تاکید کرد: نیروهای خدوم سپاه همیشه در کف میدان بودند و با چشم خودشان همه چیز را مشاهده می کردند، بنابر این سید حمید رضا هاشمی فقط هدفش رفع تهدید از سر نظام کشور، انقلاب و مردم این خطه و دلسوز جوانان فریب خورده بود.

رئیس کل دادگستری ادامه داد: شهید هاشمی نژاد با اخلاصی که داشت، همیشه برخورد خوبی با بدترین و معاند ترین افرادی که از گروهک ها دستگیر می شدند و به بازداشتگاه ها فرستاده می شدند، داشت، همیشه با اخلاق و رفتار خوب و با محبت با اعاضی گروهک ها برخورد می کرد و با آنها صحبت می کرد و تحول روحی در آنان به وجود می آورد با توجه به اینکه اینها عنود و لجوج بودند و نسبت به نظام و انقلاب کینه داشتند اما به گونه ای با آنها صحبت می کرد که دل آن ها نرم می شد.

حجت الاسلام حمیدی، تاکید کرد: هم گفتار هم رفتار و هم فکر و اندیشه این شهید بزرگوار در برخورد با معاندان به گونه ای بود، که در چهره اینها پشیمانی و تحول مشخص می شد، حتی در برخی مواقع از افرادی که متحول می شدند به ما در دستگاه قضا شفیع می شد و می خواست که به آنها سخت گرفته نشود زیرا اینها را فریب خورده و پشیمان شده معرفی می کرد که برگشته اند، بنابر این باید یک فرصت دوباره به این افراد داده شود.

وی ادامه داد: شهید هیچ نگاه حزبی و قومیتی به مسائل نداشت و برای همه دلسوزی می کرد و دوست داشت همه در راه مستقیم قرار بگیرند، زیرا هدف اصلیش نجات دادن این افراد از بند نگاه های افراطی به مردم و دیگر قومیت ها و ادیان بود و می خواست از راه اشتباهی که در آن گام برداشته اند نجات دهند.

مقام عالی قوه قضائیه در استان کرمان، تاکید کرد: شهید حمید رضا هاشمی نژاد با رویکرد آشتی دادن این افراد فریب خورده با نظام و دین سعی و تلاش می کرد و به همین علت در دل مردم اهل سنت سیستان جایگاه ویژه ای داشت و محب قلب ها بود. و این امر از رفتار و متنفذین و ریش سفیدان روسای قبایل در جلساتی که با او داشتند مشخص بود، زیرا بسیار برایش احترام قائل بودند و سید هم بسیار با این افراد صمیمی بود احترام می گذاشت.

حجت الاسلام حمیدی، اذعان کرد: سردار هاشمی نژاد گمنام کار می کرد و برخی هم او را نمی شناختند، اما برخوردهای خوبی که داشت افراد را تحت تاثیر قرار می داد و همه مجذوب او می شدند.

وی خاطرنشان کرد: بارها زمینه این فراهم می شد که از استان سیستان خارج شود و ماموریت خود را در جای دیگری ادامه دهد، اما همیشه ترجیح می داد تا در زاهدان بماند زیرا عقیده داشت جبهه و سنگر همین استان است و باید این سنگر حفظ شود و تنها با شهادت راضی به ترک این سنگر شد.

رئیس کل دادگستری استان کرمان به سخنان سردار دل ها شهید حاج قاسم سلیمانی، اشاره و تصریح کرد: کسانی که شهید می شوند، شهید زندگی می کنند و ایشان مصداق بارز این کلام حاج قاسم بود، زیرا کاملا شهید گونه زندگی کرد و به دنبال شهادت می گشت، همچون حاج قاسم از سنگری به سنگر دیگر تا شهادت را بیابد و در آخر هم به این فیض عظما رسید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha