اجرای مرحله اول طرح آموزش رایگان هنر در شهرستان ریگان

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان؛ گفت: مرحله اول طرح آموزش رایگان هنر، در راستای تحقق عدالت فرهنگی، در شهرستان ریگان آغاز شده است.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ محسن روحی، در آیین افتتاح طرح آموزش رایگان هنر در شهرستان ریگان که با حضور امام‌ جمعه شهرستان، فرماندار و شهردار ریگان برگزار شد، بیان کرد: در راستای تحقق عدالت فرهنگی در دولت سیزدهم برنامه‌ ریزی‌ هایی صورت گرفته است و بر اساس اولویت‌ های مشخص شده، تکمیل طرح های نیمه تمام، افزایش اعتبارات فرهنگی هنری و آموزش رایگان هنر از مهم‌ترین برنامه‌ هایی است که در مناطق محروم با جدیت پیگیری می‌ شود.

وی با بیان اینکه تلاش داریم هرچه زودتر مجتمع فرهنگی شهرستان ریگان به بهره‌ برداری برسد، به سخن مقام معظم رهبری(مدظله‌ العالی) مبنی بر اهمیت توجه به حوزه فرهنگ و هنر اشاره کرد و افزود: فعالیت‌ های هنری به دو دسته کیفی و کمی تقسیم‌ بندی می‌ شوند و همانطور که رهبر معظم انقلاب فرموده‌ اند تربیت نیروی انسانی به ویژه تربیت هنرمند بسیار مهم است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان، ادامه داد: اجرای طرح آموزش رایگان هنر به تربیت نیروی انسانی هنرمند کمک خواهد کرد. در این طرح افرادی که به دلیل هزینه دوره‌ ها نتوانستند از آموزش بهره‌ مند شوند به صورت رایگان آموزش می‌ بینند.

محسن روحی با اشاره به آغاز اجرای آموزش رایگان هنر در ریگان، اظهار کرد: در حال حاضر در ۴ رشته هنری ثبت‌ نام انجام شده و در صورت وجود متقاضی امکان شرکت در ۱۸ رشته هنری فراهم است. حتی اگر لازم باشد اساتید مربوطه از مرکز استان و شهرستان‌ های اطراف در شهرستان ریگان حضور می‌ یابند.

وی با تاکید بر اینکه آموزش رایگان هنر پایان کار نیست و آموزش‌ ها تا رسیدن هنر آموزان به تخصص لازم، ایجاد اشتغال و تاسیس آموزشگاه ادامه دارد، تصریح کرد: طرح آموزش رایگان هنر در ۷ شهرستان استان کرمان اجرا می‌ شود، که از این تعداد ۴ شهرستان بم، فهرج، نرماشیر و ریگان در شرق استان قرار دارند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان، تصریح کرد: ما بر خود وظیفه می‌ دانیم تا در مناطق محروم در حوزه فرهنگ و هنر تلاش کنیم و اقدامات جدید و موثری را رقم بزنیم که ماندگار باشد.

روحی خاطر نشان کرد: ثبت‌ نام دوره جدید طرح آموزش رایگان هنر از پایان مهر ماه آغاز خواهد شد و با توجه به درخواست‌ های موجود، سن مخاطبان از ۱۸ سال به ۱۵ سال کاهش یافت تا امکان شرکت دانش‌ آموزان مستعد در مناطق محروم استان نیز در این دوره‌ ها فراهم شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha