تولید برق مورد نیاز کشاورزی و صنایع با انرژی های تجدیدپذیر

استاندار کرمان در آئین آغاز عملیات شهرک زنجیره فتوولتائیک انرژی‌های تجدیدپذیر ایران، با اشاره به صنعتی و کشاورزی بودن استان کرمان، گفت: صنایع برای طرح‌ های توسعه‌ ای خود به برق نیاز دارند و بهترین راه آن بهره‌ گیری از انرژی‌ های تجدیدپذیر است.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ دکتر محمدمهدی فداکار ظهر امروز شنبه ۳۰ مهر ماه در آیین آغاز عملیات اجرایی شهرک زنجیره فتوولتائیک انرژی‌ های تجدیدپذیر ایران ابراز امیدواری کرد: سالن اول تولید پنل‌ های خورشیدی این مجموعه، طبق قول سرمایه‌ گذار طی هشت ماه آینده به بهره‌ برداری برسد.

وی؛ این طرح را منطبق بر شعار سال دانست که ظرفیت بزرگی را برای استان ایجاد می‌ کند و افزود: کرمان ۳۰۰ روز آفتابی با زاویه و مدت زمان تابش خوب دارد، که بیشترین بازدهی را برای استفاده از انرژی خورشیدی در استان فراهم کرده است.

استاندار کرمان، از معدنی و کشاورزی بودن استان کرمان نام برد و تصریح کرد: صنایع برای طرح‌ های توسعه‌ ای خود به برق نیاز دارند و بهترین راه آن بهره‌ گیری از انرژی‌ های تجدیدپذیر است، ضمن اینکه کشاورزان نیز به دلیل قطعی برق در موتورپمپ‌ ها آمادگی استفاده‌ از این فناوری را دارند.

فداکار، به رشد جهانی انرژی‌ های تجدیدپذیر از جمله انرژی خورشیدی تا سال ۲۰۵۰ اشاره و ابراز داشت: کرمان بهترین معادن سیلیس با عیار بالا را در اختیار دارد، که با راه‌ اندازی فناوری تولید پنل‌ های خورشیدی، منابع اولیه خام مورد نیاز برای آن فراهم است.

وی، خاطر نشان کرد: شهرک زنجیره فتوولتائیک انرژی‌ های تجدیدپذیر ایران با سرمایه اولیه ۱۶ هزار میلیارد تومان بخش خصوصی و مشارکت بانک ملی در زمینی به مساحت ۲۷۰ هزار مترمربع در شهر ماهان احداث خواهد شد و ظرفیت تولید ۳ هزار مگاوات سلول و پنل خورشیدی را دارد.

شایان ذکر است؛ در آیینی با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی، مدیر عامل بانک ملی، استاندار کرمان و جمعی از مسئولان، عملیات اجرایی شهرک زنجیره فتوولتائیک انرژی‌ های تجدیدپذیر ایران در شهر ماهان آغاز شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha