لزوم توسعه نرم افزارهای حوزه خدمات درمانی

استاندار کرمان، گفت: توسعه نرم افزارهای حوزه خدمات درمانی یک اصل مهم است، که از بخش خصوصی درخواست می کنیم به عنوان مجری این طرح را پیگیری کند.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ دکتر محمد مهدی فداکار در همایش بیمه سلامت از بهبود شرایط خدمات درمانی و بیمه‌ ای کشور و استان طی سال‌ های اخیر نام برد و گفت: هر چند تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله داریم اما در شهرستان‌ های جنوب استان شاهد اتفاقات زیادی در حوزه درمانی و بهداشتی هستیم.

وی ارتقای خدمات بیمه درمانی در ناباروری، کودکان زیر ۵ سال، مادران باردار را مورد اشاره قرار داد و افزود: نسخه‌ نویسی الکترونیکی کار بزرگی است که جلوی تراکنش های دارویی را گرفت.

استاندار کرمان از ظرفیت و توانمندی بخش خصوصی در حوزه درمانی نام برد و اظهار داشت: در استان به تخت‌ های بیشتری نیاز داریم، حوزه سلامت باید دائما به لحاظ تجهیزات به روز شود و البته این مسئله هزینه‌ بر است و باید حمایت شوند.

فداکار، توسعه نرم‌ افزارهای حوزه خدمات درمانی را مورد تاکید قرار داد و از بخش‌ خصوصی خواست به عنوان بانی این موضوع را جهت تسهیل ارائه خدمت به شهروندان پیگیری کنند.

استاندار کرمان در رابطه با درمان اتباع خارجی نیز گفت: کجای دنیا در ارائه خدمات یک ریال تخفیف به عنوان تبعه خارجی می‌ دهند؟ اتباع ساکن استان نیز باید هزینه خدمات درمانی خود را بپردازند.

فداکار تصریح کرد: ۴۰۰ هزار نفر معادل ۱۲ درصد جمعیت استان کرمان، اتباع کشور افغانستان هستند و طرح پیشنهاد ارائه خدمات درمانی به آنها باید تهیه گردد.

وی از پیگیری‌ ها برای راه‌ اندازی کلینیک ویژه دانشگاه علوم پزشکی خبر داد و گفت: بخش دولتی نباید و نمی‌ تواند رقیب بخش خصوصی باشد.

استاندار کرمان همچنین خاطرنشان کرد: لیست بدهی بیمه‌ ها اعم از بیمه پایه و تکمیلی به مراکز درمانی و بیمارستان‌ های استان جمع‌ بندی شود تا از طریق بیمه مرکزی، وزیر اقتصاد و غیره پیگیری کنیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha