افتتاح هتل کاروانیکا در کاروانسرای وکیل کرمان

با حضور وزیر میراث فرهنگی، استاندار کرمان و سایر مسئولین استانی، هتل کاروانسرای وکیل کرمان "کاروانیکا" به عنوان بزرگترین کاروانسرای درون شهری جهان با سرمایه‌ گذاری بخش خصوصی افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ استاندار کرمان در آیین افتتاح هتل کاروانسرای وکیل ابراز امیدواری کرد: فعالیت‌های سرمایه‌ گذاری در حوزه گردشگری و میراثی در جنوب استان کرمان نیز رونق گیرد.

دکتر محمد مهدی فداکار عصر ۷ آبان در مراسم افتتاحیه هتل کاروانسرای وکیل کرمان، گفت: کرمان در تمام ماموریت های ذاتی و محوله وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری دارای ظرفیت است.

وی از آثار میراثی، تاریخی و مناطق گردشگریِ شمالی‌ ترین تا جنوبی ترین مناطق استان نام برد و از وزیر میراث فرهنگی درخواست کرد: از ظرفیت خوب پنج فرودگاه استان استفاده کرده و از شهرستان‌ های استان نیز دیدن کند.

استاندار کرمان، به هفت اثر ثبت جهانی استان کرمان نیز اشاره و اظهار کرد: آنگونه که باید نسبت به این آثار معرفی و اطلاع‌ رسانی نشده است و به نوعی از سوی مسولان امر کوتاهی شده است.

فداکار، ابراز داشت: فضای استان، فضای معدنی و کشاورزی است و لذا حوزه میراث فرهنگی و گردشگری دیده نشده‌ اند.

وی ابراز امیدواری کرد: فعالیت‌ های سرمایه گذاری در حوزه گردشگری و میراثی در جنوب استان نیز رونق گیرد.

سهم قابل توجه استان کرمان در حوزه گردشگری و صنایع دستی

عزت‌ الله ضرغامی رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیز از افزایش تسهیلات تبصره ۱۸ وزارتخانه خبر داد و گفت: امسال با سهم بانک‌ ها مجموعه ۲۰ هزار میلیارد تومان برای تسهیلات در تبصره ۱۸ در نظر گرفته شده است.

وی افزود: سهم استان کرمان از این تسهیلات فوق‌ العاده است و ۸۰۰ میلیارد تومان در بخش گردشگری و ۹۰ میلیارد در بخش صنایع دستی در نظر گرفته شده است.

شایان ذکر است؛ هتل کاروانسرای وکیل کرمان "کاروانیکا" به عنوان بزرگترین کاروانسرای درون شهری جهان با سرمایه‌ گذاری بخش خصوصی راه‌اندازی شده است.

این هتل دارای ۵۷ اتاق و سوئیت با ۱۴۰ تخت اقامتی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha