منطقه ویژه ارگ جدید بم، اولین قطب خودروسازی بخش خصوصی کشور

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار کرمان در بازدید از منطقه ویژه خودرو سازی ارگ جدید بم، گفت: این مجموعه اولین قطب خودروسازی بخش خصوصی کشور است و بیش از ۱۰ هزار نفر در این مجموعه مشغول به کار هستند.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ علی بیگ زاده در حاشیه جلسه شورای اداری شهرستان بم در جمع خبرنگاران با اشاره به استقرار چهار فرمانداری در شرق استان کرمان، گفت: نگاه به این فرمانداری‌ ها بر اساس سرانه‌ ای که در چارچوب علمی تعریف شده، صورت می‌ گیرد و برای این مناطق تمام منابع در حوزه جاری و تملک را خواهیم داشت.

وی افزود: مشکلات کارکنان فرمانداری و بخشداری ها نیز مطرح شده و مقرر گردیده است؛ مشکلاتی که قابل حل باشد برطرف و آن هایی که نیاز به پیگیری در سطح ملی دارند دنبال خواهند شد.


معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری استان کرمان، تصریح کرد: به اعتقاد استاندار کرمان در توسعه استان باید برای تمام مناطق به اندازه سهم خودشان و در راستای توسعه گام برداشته شود و هیچ کدام از شهرستان‌ های استان نسبت به دیگری ارجحیت ندارد و به دنبال توسعه کل استان هستیم.

بیگ زاده گفت: باید در حوزه منابع فیزیکی و انسانی و جذب و توسعه نیروی انسانی و منابع انسانی شهرستان‌ های تازه تاسیس شرقی استان مانند نرماشیر، فهرج و ریگان و همچنین بم کارهای بیشتری انجام شود.

وی؛ تاکید کرد: مشکلاتی در شورای اداری شهرستان عنوان شد، از جمله اینکه شهرهای شرقی دیگر مانند نرماشیر، فهرج و ریگان به دلیل اینکه تازه تاسیس هستند بسیاری از ادارات در این شهرستان ها شکل نگرفته یا اینکه اگر اداره ای شکل گرفته اما کمبود نیروی انسانی در آنجا محسوس است. این امور در حال پیگیری هستند تا مجوز لازم برای جذب نیرو برای استقرار ادارات در شرق استان رخ دهد.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری استان کرمان، خاطرنشان کرد: با راه اندازی ادارات در شهرستان های تازه تاسیس از لحاظ بُعد مسافتی که مردم این سه شهرستان برای دریافت خدمات باید به بم سفر کنند برداشته می‌ شود .

بیگ زاده، اظهار کرد: در سفر ریاست جمهوری سه قول به مردم شهرستان بم داده شد؛ یکی اداره کل جهاد کشاورزی و بهزیستی شکل بگیرد و همچنین اداراتی که در شهرستان های تازه تاسیس شکل نگرفته یا شکل گرفته اما نیروی انسانی ندارد این ادارات شکل بگیرد یا نیروی انسانی آن تامین شود.

وی، بیان کرد: متاسفانه در بازدید از اداره جهاد کشاورزی بم نیز با توجه به گذشت ۱۹ سال هنوز فضای فیزیکی این اداره آماده نشده و شاهد آن هستیم، که کارمندان این اداره در کانکس به مردم خدمات ارائه می دهند، که زیبنده این شهرستان و مردم شریف آن نیست.

منطقه ویژه ارگ جدید بم، اولین قطب خودروسازی بخش خصوصی کشور

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری استان کرمان، ادامه‌ داد: در جنب این اداره، دستگاه دیگری فضای اداری مازادی دارد، که مقرر شد درخواستی از سمت فرمانداری و جهاد کشاورزی بم برای ما ارسال شود تا در کمیته ساماندهی فضاهای اداری در مرکز استان مطرح شود و فضای مازادی که مابقی دستگاه ها دارند به صورت امانی در اختیار جهاد کشاورزی قرار گیرد، تا زمانی که فضای اداری جهاد ساخته شود و بتواند به مکان اصلی خود منتقل شود.

بیگ زاده همچنین در حاشیه این سفر از کارخانه خودروسازی منطق ویژه ارگ جدید نیز بازدید و عنوان کرد: از تلاش خودروسازان داخلی قدردانی می کنیم؛ زیرا قبلا قطعات خودرو به شکل جدا گانه وارد می شد؛ اما اکنون برخی از قطعات خودروهای تولیدی در داخل به دست مهندسان کشور طراحی و ساخته می شود و این مورد یکی از موفقیت های بزرگ خودرو سازی در ارگ جدید بم است.

وی، بیان کرد: براساس چشم انداز تولید خودرو در بم، مقرر شده است؛ سالانه ۵۰۰ هزار خودرو در مجموعه خودرو سازی منطقه اقتصادی ارگ جدید بم تولید شود و از وابستگی ایران به کشورهای دیگر کاسته شود.

سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع استانداری کرمان، ابراز داشت: منطقه ویژه خودرو سازی ارگ جدید بم، اولین قطب خودروسازی بخش خصوصی کشور است و در این‌ مجموعه، سالانه انواع خودروی سواری تولید می شود.

بیگ زاده، خاطرنشان کرد: بیش از ۱۰ هزار نفر در این مجموعه مشغول به کار هستن، همچنین در این مجموعه خودروسازی، ساخت قطعات داخلی خودرو، قوا محرکه خودرو، ساخت صندلی، تولید پیستون انواع خودرو، تولید اگزوز پخش و قطعات گیربکس با تخصص نیروهای ایرانی در حال تولید است.

منطقه ویژه ارگ جدید بم، اولین قطب خودروسازی بخش خصوصی کشور

شایان ذکر است؛ معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار کرمان و هیات همراه در بدو ورود به شهرستان بم با حضور در گلزار شهدای شهر، ضمن عطرافشانی قبور شهیدان با آرمان‌های شهدای والامقام تجدید میثاق کردند.

وی همچنین؛ با خانواده شهید احسان شیرخانی از شهدای مدافع امنیت نیز دیدار کرد و در این دیدار که جمعی از مدیران شهرستانی نیز حضور داشتند، با ابلاغ سلام استاندار کرمان از خانواده این شهید والامقام تجلیل کرد و گفت: خود را خادم خانواده شهدا می‌ دانیم و در این راستا همیشه آماده خدمت بوده و خواهیم بود.


نشست شورای اداری شهرستان، بازدید از ارگ جدید و کارخانه خودروسازی بم، حضور در مراسم سالگرد شهادت ٣ تن از شهدای امنیت، نشست با کارکنان فرمانداری و بخشداری از دیگر برنامه‌های سفر معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار کرمان، مدیرکل امور اداری و مالی، مدیرکل تحول اداری استانداری و هیات همراه به شهرستان بم بود.

مدیران کل حوزه معاونت توسعه استانداری در این سفر بیگ زاده را همراهی کردند و همچنین از کارخانه‌ های خودروسازی منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید بم نیز بازدید به عمل آمد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha