تدوین سند اراضی جهت یکهزار و ۷۰۰ روستا در استان کرمان

رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، گفت: در استان کرمان باید نقشه های یک هزار و ۷۰۰ روستا تدوین و بر مبنای آن سند اراضی کشاورزی و زراعی برای آنان صادر شود.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ حسن بابایی در جمع روسای واحدهای ثبتی استان کرمان با تاکید بر کار جهادی همراه با صحت، سلامت، دقت، اعتماد به نفس و مطالبه گری، گفت: ثبت اسناد و املاک استان کرمان در بسیاری از حوزه ها پیشرو بوده است و انتظار می رود در حوزه کاداستر اراضی کشاورزی و زراعی نیز پیشگام باشد.

وی با اشاره به انجام پیگیری های لازم به منظور اجرای دو طرح عمرانی در این استان، افزود: راه اندازی حوزه های ثبتی جدید در هفت شهرستان استان کرمان در دستور کار قرار دارد.


رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، ادامه داد: هیات های تعیین تکلیف در شهرستان ها باید جدی گرفته شود، زیرا در بسیاری از روستاها ورود نشده و روستاها فاقد نقشه هستند.


بابایی با اشاره به تامین اعتبارات لازم به منظور تدوین نقشه های روستاها، عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در راهبردهای مورد تاکید برای قوه قضاییه بر ضرورت تعیین تکلیف اراضی و اجرای قانون حدنگار تاکید کرده اند و تمامی سازمان ها باید به عنوان یک فرمان حکومتی برای اجرای آن تلاش کنند.


وی خاطرنشان کرد: در نشست اخیر با رییس کل دادگستری استان کرمان، دغدغه های موجود در حوزه صدور اسناد اراضی زراعی و کشاورزی مطرح و مقرر شد، نشست های شورای حفظ حقوق بیت المال به صورت مستمر با این موضوع برگزار گردد.


رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور،تصریح کرد: در استان کرمان باید نقشه های یک هزار و ۷۰۰ روستا تدوین و بر مبنای آن سند اراضی کشاورزی و زراعی صادر شود.


بابایی، با اشاره به این مطلب که امروز ثبت اسناد و املاک کشور پیشانی قوه قضاییه محسوب می گردد، اظهار داشت: سیاست های مورد نظر رهبر معظم انقلاب اسلامی در حوزه تعیین تکلیف اراضی و اجرای طرح حد نگار باید به صورت کامل اجرایی گردد و در این زمینه هیچ بهانه ای برای عدم اجرای کار، پذیرفته نخواهد بود.


وی بیان کرد: روسای حوزه های ثبتی باید در رابطه با قصور دستگاه ها برای اجرای طرح حد نگار به ویژه در اراضی کشاورزی و زراعی، باید مراتب را به دادستان ها اعلام نمایند تا در قالب ترک فعل مورد برخورد قرار گیرد.


رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، تاکید کرد: باید توجه داشت که با تعیین تکلیف اراضی بالغ بر ۴۰ درصد پرونده‌های وارده به محاکم قضایی کاهش خواهد یافت و استان کرمان می تواند از استان های پیشرو در زمینه اجرای طرح حدنگار باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha