اعلام هشدار سطح نارنجی هواشناسی استان کرمان

اداره کل هواشناسی استان کرمان، پیرو صدور اطلاعیه زرد این سازمان، با توجه به شرایط ناپایداری جوی، افزایش بارندگی و کاهش محسوس دما در این استان، اطلاعیه سطح نارنجی را جهت اطلاع هم استانی ها صادر کرد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ اداره کل هواشناسی استان کرمان اعلام کرد: پیرو هشدار سطح زرد مورخ ۱۴۰۱/۹/۱۳ از امروز تا یکشنبه آینده، ناپایداری های جوی ادامه خواهد داشت.

بر این اساس امروز دوشنبه بیشترین شدت بارش ها در نیمه غربی و شمال استان، روز سه شنبه بارش در مناطق شمالی(بویژه اطراف زرند) و ارتفاعات مرکزی و چهارشنبه در مناطق مرکزی پیش بینی می شود.

پنجشنبه از شدت بارش ها کاسته شده و مجددا از بعد از ظهر جمعه بارش در مناطق مرکزی و غرب استان آغاز خواهد شد.

با توجه به کاهش محسوس دمای هوا، بارش جمعه شب و شنبه در بسیاری از مناطق خصوصا ارتفاعات، مناطق کوهستانی و سردسیر بصورت برف خواهد بود.


زمان شروع:

صبح دوشنبه ۱۴۰۱/۹/۱۴

زمان پایان:

ظهر یکشنبه ۱۴۰۱/۹/۲۰


نوع مخاطره:
بارش برف و باران، وزش باد، بارش احتمالی تگرگ در مناطق مستعد، کاهش محسوس دما


منطقه اثر:
نیمه شمالی و غرب استان به ویژه شهرستان های کرمان، ارزوئیه، بافت، بردسیر، رابر، راین، زرند، سیرجان، شهربابک، فاریاب، کهنوج، کوهبنان، گلباف، لاله زار، ماهان


اثر مخاطره:
مسدود شدن محورهای روستایی و خسارت به زیر ساخت ها به ویژه قطعی برق در روستاهای صعب العبور و سردسیر، اختلال در سفرهای بین شهری، آبگرفتگی معابر عمومی، سیلابی شدن رودخانه ها و مسیل ها، احتمال خسارت به صنعت کشاورزی


توصیه ها:
پرهیز از سفرهای برون شهری، پاکسازی و لایروبی شبکه کانال ها و آب راه ها، عدم فعالیت کوه نوردی و جابجایی عشایر کوچ رو، آمادگی زمستانی در ناوگان حمل و نقل و راهداری ها، عدم تردد و اتراق در حاشیه رودخانه ها و اطراف مسیل ها


اطلاع رسانی به موقع از طریق صدا و سیمای مرکز کرمان آمادگی فرمانداری ها، شهرداری ها و سایر دستگاه های اجرایی ذیربط، جهت اتخاذ تمهیدات لازم برای کاهش خسارات احتمالی.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha