طرح ملی مسکن استان کرمان به ۱۰هزار هکتار زمین نیاز دارد

معاون املاک و حقوقی سازمان ملی زمین و مسکن کشور، در بازدید از طرح‌ های اجرایی طرح ملی مسکن در شهرستان سیرجان گفت: برای حل مشکل طرح ملی مسکن در استان کرمان به ۱۰ هزار هکتار زمین نیاز است، که امیدواریم با کمک مسئولین زمین‌ های مورد نیاز به این طرح ملی اختصاص پیدا کند.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ تقی رضایی در بازدید از طرح‌ های اجرایی طرح ملی مسکن در شهرستان سیرجان گفت: برای حل مشکل طرح ملی مسکن در استان کرمان به ۱۰ هزار هکتار زمین نیاز است، که امیدواریم با کمک مسئولین استان و استانداری کرمان زمین‌ های مورد نیاز به این طرح ملی اختصاص پیدا کند.

وی افزود: شهرهای استان از جمله کرمان، سیرجان و زرند از نظر تامین زمین مورد نیاز برای اجرای این طرح در شرایط بحرانی قرار دارند و در سیرجان ۱۷ هزار نفر متقاضی داشتیم که ۱۱ هزار نفر از آنها تایید نهایی شدند.

معاون املاک و حقوقی سازمان ملی زمین و مسکن کشور، تصریح کرد: در سیرجان در حال حاضر فقط عملیات اجرایی ۷ هزار و ۵۰۰ واحد مسکن کار شروع شده است و مشکل بقیه در صورت تامین زمین حل می‌شود

رضایی ؛ از رفع مشکل صدور سند رسمی به ساکنین منطقه مکی آباد سیرجان خبر داد و گفت : بیش از یک هزار واحد مسکونی در این منطقه وجود دارد که واحد های مسکونی آنان فاقد سند می باشند.

وی با بیان اینکه متقاضیان می‌ توانند پس از مراجعه به اداره راه و شهرسازی شهرستان و طی مراحل قانونی تا ۲۰۰ مترمربع زمین تحت تملک خود، سند دریافت کنند، افزود: برای اضافه مقدار زمین نیز می‌ توانند به قیمت منطقه‌ ای زمین را از دولت خریداری و برای کل تملکات خود سند داشته باشند.

معاون املاک و حقوقی سازمان ملی زمین و مسکن کشور، با بیان اینکه در استان کرمان ۱۸۷ هزار نفر متقاضی مسکن در طرح ملی مسکن هستند، گفت: از این تعداد ۱۰۹ هزار نفر واجد الشرایط اولیه هستند که در نهایت ۷۸ هزار نفر تایید نهایی شدند.

رضایی با اشاره به لزوم تشکیل کارگروه زیربنایی استان و شورای برنامه‌ ریزی، خاطرنشان کرد: امیدوار هستیم با دستور استاندار و الحاق زمین‌ های مورد نیاز به محدوده شهری، بتوانیم مشکل ساخت مسکن در طرح اقدام ملی مسکن در استان کرمان را حل کنیم.


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha