افتتاح تولیدی پوشاک ثامن الحجج به همت بانوی کارآفرین رفسنجانی

تولیدی پوشاک ثامن الحجج با حضور فرماندار و جمعی از مسئولین شهرستان رفسنجان با ۲۸ کارگاه خیاطی و ایجاد زمینه اشتغال برای ۱۶۸ نفر افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ حسین رضایی فرماندار رفسنجان در این آئین ضمن اعلام آمادگی حمایت از این واحدهای تولید پوشاک، اظهار کرد: تولید پوشاک در شهرستان رفسنجان، توسط این زنجیره تولید ۴۰ درصد هزینه های خرید و حمل و نقل را در شرایط کنونی اقتصادی کاهش داده است و این امر می تواند برای دیگر اصناف به عنوان یک الگو قرار گیرد تا ضمن رسیدن به خودکفایی، محصولات تولیدی به نقاط مختلف کشور هم ارسال و در بازار عرضه شود.

وی افزود: ۵۰ درصد مراجعین به فرمانداری در بحث اشتغال مشکل دارند و با وجود بیش از ۱۲ هزار بیکار در سطح شهر تولیدی های زنجیره ای در هر کالایی می تواند این قشر را از بیکاری نجات دهد.

فرماندار رفسنجان، با بیان اینکه صنایع پایین دستی مس مهم هستند، بیان کرد: در منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان هزار و ۸۰۰ هکتار زمین به مجتمع مس سرچشمه واگذار شده، تا طرح های پایین دستی مس را در آنجا اجرا و موجبات اشتغالزایی و رونق منطقه رفسنجان را فراهم آورد.

رضایی عنوان کرد: واردات کالا یکی از چالش های مهم کشور است، که برای جلوگیری از این امر اجرای طرح های تولیدی آن هم با کارگروهی می تواند اثرگذار باشد، ضمن اینکه کارهای تولیدی از لحاظ اقتصادی برای مصرف کنندگان مقرون به صرفه است.

وی خاطرنشان کرد: فرمانداری و دیگر دستگاه های اجرایی برای حمایت از واحدهای تولیدی در همه زمینه ها اعم از پوشاک اعلام آمادگی دارد تا مایحجتاج شهرستان در داخل تولید شود و از بیرون شهر تأمین نشود، که ضررآفرین است.

ام النبنین علیزاده مسئول ۲۸ کارگاه زنجیره ای تولید پوشاک و البسه ثامن الحجج شهرستان رفسنجان هم در این آئین اظهار کرد: ۲۸ واحد تولیدی پوشاک را در نقاط کشکوئیه، نوق، کوثرریز، هرمزآباد و رفسنجان با اعتبار اولیه ۳ میلیارد ریال راه اندازی کردیم و در هر کارگاه ۶ نفر مشغول به کار شدند.

وی افزود: با هدف تنظیم بازار و رفع نیازهای خانواده ها در زمینه پوشاک تمامی امور از جمله آموزش طرح های دوخت و دوز و خرید پارچه را با کمترین قیمت از تهران انجام می شود. این کار ضمن اشتغالزایی برای ۱۶۸ نفر، موجب می شود تا خانواده ها هزینه کمتری در تهیه لباس پرداخت کنند، و نیز کمک به فروشندگان پوشاک نیز می شود، زیرا آن ها با هزینه بیشتری مجبور می شوند اجناس را از تهران و بندرعباس تهیه و با هزینه حمل و نقل به دست مصرف کننده برسانند، که وجود این زنجیره تولید انواع پوشاک در شهرستان، این مشکلات را برطرف می کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha