کلاهبرداری های احتمالی شب یلدا را ناکام بگذاریم

رئیس پلیس فتا استان کرمان در خصوص کلاهبرداری اینترنتی افراد سودجو با تبلیغات اغواکننده تحت عنوان "فروش کالاهای مرغوب با قیمت‌ های پایین‌ تر از عرف بازار در شب یلدا"هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ سرهنگ محمدرضا رضایی،اظهار داشت:در تمام ایام سال مجرمان سایبری سعی دارند با ترفندهای مختلف و مرتبط با روزهای خاص مثل اعیاد، مراسم های سنتی و مذهبی با انتشار آگهی های جعلی و با درج تصاویری از انواع اجناس و تخفیفات ویژه نظرات کاربران فضای مجازی را جلب کنند تا بدین طریق از افراد کلاهبرداری کنند.

وی افزود: با توجه به نزدیک شدن به آخر فصل پاییز و شب یلدا، ممکن است کاربران در فضای مجازی با تبلیغات و پیام هایی مانند جشنواره ویژه شب یلدا، تخفیفات ویژه و حراجی‌ های آنلاین و یا سایر موضوعات مرتبط با موضوع مواجه شوند و از این طریق از آنها کلاهبرداری شود.

رئیس پلیس فتا استان کرمان، خاطرنشان کرد: همواره کاربران فضای مجازی در هنگام خریدهای آنلاین به این نکته توجه داشته باشند؛ که تنها از فروشگاه های اینترنتی مجاز دارای نماد اعتماد الکترونیکی خرید کرده و از پرداخت وجه به هر میزان به عنوان بیعانه برای نگه داشت کالا جدا خودداری کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha