آغاز پویش ملی "همه حاضر" در سیرجان/ اهدای ۱۰ هزار بسته نوشت افزار به دانش آموزان محروم

آئین رونمایی از اهدای بیش از ۱۰ هزار بسته نوشت‌ افزار به دانش آموزان کم‌ برخوردار تحت عنوان پویش ملی "همه حاضر" توسط شرکت های منطقه گل گهر با حضور مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان در شهرستان سیرجان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ رضا رضایی، مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان در آیین آغاز به‌ کار پویش ملی" همه حاضر" در شهرستان سیرجان، ضمن تقدیر از همکاری شرکت‌ های معدنی و صنعتی منطقه گل‌ گهر در راستای ایفای نقش مسئولیت های اجتماعی، گفت: این پویش اقدامی ماندگار در راستای تحقق عدالت اجتماعی است.

وی با اشاره به توزیع بیش از ۵۰ هزار بسته نوشت افزار رایگان بین دانش‌ آموزان کم برخوردار استان کرمان، افزود: سعی کردیم این بسته‌ های نوشت‌ افزار بین دانش‌ آموزان بی‌ بضاعت با همکاری نهادهای دولتی و غیردولتی توزیع شود.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان؛ توجه به آموزش و پرورش را لازمه توسعه پایدار دانست و تصریح کرد: منابع طبیعی معادن و بسیاری از ظرفیت‌ های خدادادی به تنهایی توسعه پایدار را محقق نمی‌ کند، بلکه نیروی انسانی است که نقش مؤثری در بهره‌ برداری از استعدادهای بالقوه طبیعی دارد.

رضایی؛ مهم ترین رسالت آموزش و پرورش را، تربیت نیروی انسانی توانمند و کارآمد برشمرد و ابراز داشت: خوشبختانه نیروی انسانی کارآمد و متعهد بومی کشور در عرصه‌ های ملی، فرهنگی، اجتماعی، علمی و تخصصی خوش درخشیده است.

وی با بیان اینکه ایفای نقش مسئولیت اجتماعی شرکت گل‌ گهر در کشور بی‌ نظیر است، اذعان داشت: ایفای نقش مسئولیت اجتماعی این شرکت در عرصه‌ های مختلف ورزشی، اجتماعی، فرهنگی و علمی الگوی مؤثری برای سایر معادن و بنگاه‌ های اقتصادی در کشور است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان، با بیان اینکه همه نهادهای دولتی و غیردولتی باید در تحقق برنامه‌ های آموزش‌ و پرورش مشارکت کنند تا این دستگاه مهم و زیر ساختی رسالت خود را به‌ خوبی انجام دهد، خاطرنشان کرد: با تمام وجود عدالت آموزشی و تحقق نصیب برابر آموزشی را در دور دست‌ ترین نقاط استان پیگیری می‌ کنیم.

رضای؛ راه اندازی و احداث هنرستان جنب کارخانه ای در شهرستان سیرجان به همت شرکت صنعتی معدنی گل گهر را در راستای تامین نیروی انسانی متخصص و بر اساس نیاز این شرکت ضروری دانست.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۸۰ درصد مردم با آموزش و پرورش ارتباط مستقیم دارند، خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش بهترین مکان برای فرهنگ سازی و ایجاد بستر لازم جهت توسعه و پیشرفت کشور و پرورش انسان هایی نخبه برای سربلندی ایران اسلامی است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان از کسب سه مدال طلا توسط دانش آموزان سیرجانی در مسابقات کشوری کشتی فرنگی خبر داد و گفت: این هم ظرفیت ارزنده برای شرکت صنعتی گل گهر است که در این رشته نیز در شهرستان سیرجان سرمایه‌ گذاری کند.

رضایی با اشاره به جهش قابل توجه دانش آموزان کرمانی در کسب رتبه‌ های کشوری در المپیادهای علمی دانش آموزان گفت: درخشش دانش آموزان کرمانی در عرصه های پژوهشی، علمی، فرهنگی و ورزشی برای سراسر کشور به عنوان الگویی ارزنده محسوب می شود.

شایان ذکر است؛ در این مراسم که با حضور مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان، امام جمعه موقت سیرجان، نماینده مردم در مجلس، فرماندار، مدیر مجتمع گل‌ گهر، فرمانده بسیج سپاه و برخی مسئولین شهرستان برگزار شد، بیش از ۱۰ هزار بسته نوشت‌ افزار که توسط شرکت های منطقه گل‌ گهر سیرجان خصوصا شرکت های جهان فولاد و توسعه آهن و فولاد گل گهر تامین شده بود، در قالب پویش ملی "همه حاضر" جهت اهدا به دانش آموزان کم برخوردار استان کرمان ارسال شد.

آغاز پویش ملی "همه حاضر" در سیرجان/ اهدای ۱۰ هزار بسته نوشت افزار به دانش آموزان محروم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha