آموزش 90 هزار مربی امدادوکمک‌های اولیه در مدارس

رئیس جمعیت هلال‌احمر بر لزوم همکاری با وزارت آموزش‌وپرورش در راستای توسعه مهدهای غنچه های هلال و ساخت مدرسه امدادونجات تاکید کرد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت، دکتر کولیوند با اشاره به انعقاد تفاهم نامه بین وزارت‌ آموزش‌پرورش و جمعیت هلال‌احمر در ماه‌های قبل گفت: امروز اهتمام جدی بین مدیران آموزش‌وپرورش و جمعیت هلال‌احمر در استان‌ها برای اجرایی شدن اصول تفاهم‌نامه وجود دارد.

وی با تاکید بر این که هدف جمعیت هلال‌احمر این است که تا پایان سال به جذب و ثبت‌نام داوطلبان بپردازد تا سال آینده ساماندهی و آموزش آنها انجام شود، از این وزارتخانه خواست تا با همکاری هم در جذب داوطلبان کمک کنند چراکه مشارکت در آموزش و ساماندهی داوطلبان در راستای اجرایی شدن گام دوم انقلاب است، اتفاقی که می‌تواند در قالب کانون‌های دانش‌آموزی اتفاق بیافتد.

وی ادامه داد: محور اصلی اقدامات ما در جمعیت هلال‌احمر، آموزش اقدامات امدادی و خصوصیات بشردوستانه به داوطلبان است، طوری که برطبق گام دوم انقلاب، به تغییر سبک زندگی بینجامد.

رئیس جمعیت هلال‌احمر با اشاره به توسعه کانون‌های دانش‌آموزی در مراکز آموزشی افزود: هدف ماست که سرمایه‌های دانش‌آموزی را توسعه دهیم با این کار با توجه به اثرگذاری زیاد مدارس، در کاهش آلام بشریت و افزایش ارائه خدمات امداد و نجات کمک می‌کنیم.

کولیوند با اشاره به این که مدارس جزو استراتژیک‌ترین مکان‌ها هستند، چراکه در زمان بروز بحران از توزیع اقلام امدادی تا مدیریت بحران و اسکان اضطراری در این مکان انجام می‌شود، دانش‌آموزان را سفیران امدادرسانی خواند و تاکید کرد که با توجه به آموزش‌هایی که در کانون‌های دانش‌آموزی انجام می‌شود، همه مربیان، والدین و اولیای مدارس هم می‌توانند با لزوم امدادرسانی آشنا شوند.

برنامه‌هایی برای توسعه بهتر

کولیوند با اشاره به آموزش ۹۰ هزار مربی و شرکت حدود ۸ هزار مدرسه در طرح دادرس گفت: لازم است که آموزش‌ها توسعه پیدا کند، این توسعه با برگزاری جشنواره، مسابقه و آموزش‌های ترکیبی و با برنامه‌های مشترک بین وزارت آموزش‌وپرورش و جمعیت هلال‌احمر اتفاق می‌افتد.

وی با اشاره به لزوم توسعه اخلاق بشردوستانه در دانش‌آموزان، ادامه داد: ما مرکزی به نام بیمارستان نورافشار را داریم که طبق نظر واقف به کودکان دارای نیاز ویژه خدمات می‌رساند، دانش‌آموزان می‌توانند در این مرکز حاضر شوند و با فرهنگ کمک به دیگران و اخلاق بشردوستانه آشنا شوند.

رئیس جمعیت هلال‌احمر افزود: ظرفیت‌های بیشماری در قالب فعالیت‌های آموزشی، مذهبی، تربیتی، زیستی و تغییر اقلیم و ورزشی وجود دارد که می‌توان با برگزاری اردوهای مشترک بین وزارتخانه و جمعیت به سرانجام برسد و حتی این برنامه‌ها به صورت بین‌المللی هم برگزار شود.

کولیوند پیشنهاد داد که وزارت آموزش‌وپرورش در طرح غنچه‌های هلال که در مهدکودک‌ها انجام می‌شود، مشارکت بیشتری داشته باشد، با کمک این وزارتخانه، مدرسه امدادونجات احداث شود و همکاری ویژه‌ای بین کانون دانش‌آموزی و اولیای اولیاومربیان به وجود بیاید تا آموزش امدادی توسعه پیدا کند. حضور کارشناسان هلال‌احمر در وزارتخانه می‌تواند کمک به سزایی در توسعه آموزش داشته باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha