صدای پای باران در کرمان/ اعلام هشدار سطح زرد هواشناسی در استان

در پی شروع ناپایداری های جوی از اواخر وقت جمعه در استان کرمان و به دنبال آن کاهش محسوس دمای هوا در استان، اداره کل مدیریت بحران استانداری کرمان جهت اطلاع هم استانی ها اطلاعیه ای صادر کرد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ از اواخر وقت روز جمعه دوم دی ماه ناپایداری های جوی به صورت افزایش ابر، وزش تندبادهای لحظه ای و بارش برف و باران به تدریج از شمال غرب استان آغاز و تا روز یکشنبه ادامه خواهد داشت.

بیشترین شدت بارش ها در نیمه غربی استان پیش بینی می شود. بارش در ارتفاعات و مناطق سردسیر و کوهستانی بصورت برف خواهد بود.

اواخر هفته جاری سامانه بارشی دیگری به صورت ضعیف در استان کرمان فعالیت خواهد کرد که بیشتر فعالیت این سامانه در مناطق جنوبی خواهد بود و وزش باد نسبتا شدید نیز فردا مناطق غربی استان را در برخواهد گرفت.


زمان شروع: بعدازظهر جمعه ۱۴۰۱/۱۰/۰۲


زمان پایان: پیش از ظهر یکشنبه ۱۴۰۱/۱۰/۰۴


نوع مخاطره:
وزش باد، بارش باران، بارش برف در ارتفاعات، گردنه ها و گذرگاه های کوهستانی


منطقه اثر:
شمال، غرب و جنوب غرب استان به ویژه شهرستان های کرمان، انار، بافت، بردسیر، رابر، راور، راین، رفسنجان، زرند، سیرجان، شهربابک، کوهبنان، گلباف، لاله زار، ماهان


اثر مخاطره:
احتمال آبگرفتگی معابر عمومی، لغزندگی و یخزدگی سطح جاده ها، احتمال اختلال در ناوگان حمل و نقل، کاهش دید در اثر تشکیل پدیده مه در جاده های کوهستانی


توصیه:
خودداری از سفرهای غیر ضروری، رعایت فاصله طولی مناسب با وسیله نقلیه جلویی، همراه داشتن تجهیزات سفرهای زمستانی از قبیل زنجیر چرخ، لباس گرم، سوخت کافی

اطمینان از عملکرد برف پاک کن و بازدید ضدیخ وسایل نقلیه، اطمینان از سالم بودن بخاری وسیله نقلیه، رعایت سرعت مطمئنه

مراقبت از کندوهای زنبور عسل، تنظیم دما و رطوبت در سالن های پرورشی نظیر مرغداری ها، دامداری ها و گلخانه ها

نکات پیشگیرانه برای جلوگیری از یخ‌ زدگی لوله‌ ها و مخازن آب در معرض هوا و حفاظت از گل و گیاهان در فضای باز و بسته به دلیل کاهش محسوس دما در روزهای دوشنبه تا پنجشنبه توصیه می‌ شود.


اطلاع رسانی به موقع از طریق صدا و سیمای مرکز کرمان، آمادگی فرمانداری ها، شهرداری ها و سایر دستگاه های اجرایی ذیربط، جهت اتخاذ تمهیدات لازم برای کاهش خسارات احتمالی.

اداره کل مدیریت بحران استانداری کرمان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha