ثبت احوال، سنگر دفاع از تابعیت و هویت ملی است

رییس کل دادگستری استان کرمان گفت: امروز ثبت احوال در کشور سنگری برای دفاع از تابعیت و هویت ملی است و تلاشگران این حوزه افسرانی هستند که در این خاکریز از هویت و تابعیت افراد حفاظت و حراست می کنند.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم حمیدی در بازدید از اداره کل ثبت احوال استان به مناسبت سوم دی ماه روز ملی ثبت احوال، از این سازمان به عنوان یک خاکریز مهم یاد و بیان کرد: ثبت احوال از کهن ترین و قدیمی ترین ادارات کشور است و امروز صد و چهارمین سالگرد تاسیس این سازمان را جشن می گیریم.

وی با اشاره به این مطلب که ثبت احوال تنها یک اداره و سازمان خدمات رسان نیست و یک مجموعه حاکمیتی به شمار می رود، افزود: اینکه ثبت احوال جزء اولین تشکل های اداری کشور به شمار می رود، نشان دهنده اهمیت کار این حوزه است.

نماینده عالی قوه قضاییه در استان کرمان عنوان کرد: در کنار خدمات رسانی های عمومی ثبت احوال به مردم، اسناد هویتی باید در این مجموعه حفاظت، حراست و نگهداری شود و آمار این حوزه نیز جزء مسائل حاکمیتی محرمانه است.

حجت الاسلام و المسلمین حمیدی، آمار جمعیتی را زیرساخت برنامه ریزی ها در کشور دانست و تصریح کرد: کار ثبت این آمار و داده ها بر عهده ثبت احوال است که این آمار مبنای برنامه ریزی های آینده خواهد بود.

وی بیان کرد: اگر این داده ها به خوبی و درستی ثبت نشود، مدیران در برنامه ریزی های کشور راه را به خطا خواهند رفت.

رییس کل دادگستری استان کرمان با تاکید بر این مطلب که نباید اجازه داد فرد غیر ایرانی تابعیت ایرانی بگیرد، ادامه داد: همانگونه که نباید اجازه داد یک غیرایرانی تابعیت ایرانی بگیرد؛ باید دقت شود یک ایرانی نیز بی جهت سلب تابعیت نشود.

حجت الاسلام و المسلمین حمیدی، ضمن تقدیر از تلاش های مدیر کل و کارکنان ثبت احوال استان کرمان، یادآور شد: خدمات ثبت احوال در دو دهه اخیر به نحوی برنامه ریزی شده که با بهره گیری از سامانه های الکترونیک دسترسی مردم به این خدمات بسیار تسهیل شده است.

اداره کل دادگستری استان کرمان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha