قدوم زائرین سردار دلها بر چشمان ما مردمان دیار کریمان

سه سال از شهادت سردار دلها می گذرد و امسال نیز مردمان دیار کریمان سومین سالگرد شهادت اش را با نام دهه مقاومت گرامی می دارند. سرداری که خود را سرباز ولایت خواند و پس از شهادت اش نیز در دل مردم جای دارد. مراسم شروع دهه مقاومت از هشتم دی ماه در جوار مزار مطهر سردار دلها آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ از زمستان تلخ سال ۹۸ و دی ماه آن سال اکنون سه سال می گذرد. از آن سال تاکنون ۱۳ دی ماه برای مردم ایران و کرمانی ها یادآور حادثه ای تلخ است. حادثه ای که در آن ملت ایران شجاع ترین سردارش را از دست داد.

از آن جمعه سیاه تا به اکنون مردم ایران یادش را فراموش نکرده اند و به یاد رشادت های این بزرگمرد، هر ساله به یادش مراسم می گیرند و هشتم تا هجدهم دی ماه را دهه مقاومت نامگذاری کردند.

امسال نیز مانند دو سال گذشته، مصادف با هشتم دی ماه با همکاری تمامی نهادها، سازمان ها و مردم دیار کریمان مراسم دهه مقاومت و سومین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی از گلزار شهدا و در جوار مزارش آغاز به کار کرد.

قدم زائرین سردار دلها بر چشمان مردم دیار کریمان

اذان مغرب را گفته اند و شب سایه سیاهش را بر همه جا فرا افکنده است، در شهر کرمان اما نقطه ای روشن سو سو می زند، از هر طرف که نگاه کنی گلزار شهدای کرمان می درخشد. هوا سرد است، اما همه برای شروع مراسم سالگرد سردار آمده اند.

از همرزمانش که روزی در جبهه ها بودند، تا کودکان خردسالی که شاید هنوز حاج قاسم را نمی شناسند و در آغوش پدر و مادرهایشان به اینجا آمده اند.

دعای کمیل با نوای حاج صادق آهنگران شروع می شود و محمد حسین پویانفر نوحه می خواند، زمزمه دعا و نوحه به گلزار شهدا حال و هوای خاصی داده است، اینجا گویی زمین فاصله اش را با آسمان کم کرده است و دلها آسمانی می شوند.

در دل تاریکی شب صدای دعای کمیل با اشک های مردم درآمیخته می شود و بوی عود و گلاب و اسفند فضای گلزار شهدا را معطر می کند.

زائران گلزار شهدا این قطعه از بهشت یا مشغول گوش کردن دعا و مناجات هستند و یا در صف زیارت ایستاده اند.

قدم زائرین سردار دلها بر چشمان مردم دیار کریمان

عده ای بر روی قبرها شاخه گل می گذارند و عده ای دیگر نیز نذری و فاتحه خوانی پخش می کنند.

بعضی های دیگر که شهیدی دارند، بر کنار مزار شهیدشان نشسته اند و قرآن می خوانند. از مادری که با دست های لرزانش بر مزار فرزندش دانه های تسبیح را دانه دانه ذکر می گوید تا همسر و فرزندان شهدا که در کنار قبر عزیزان شان به سوگ نشسته اند.

حاج قاسم هزار و دوازدهمین شهید گلزار شهدای کرمان است که بنا بر وصیت خودش در کنار همرزم دوران جبهه اش شهید محمد حسین یوسف الهی آرمیده است و در کنارش نیز سردار حسین پورجعفری از یارانش که به همراهش به شهادت رسید، به خاک سپرده شده است.

بر بالای آرامگاهش که نگاه می کنی گلدان های گل شمعدانی چیده شده اند و عکس اش با همان لبخند همیشگی نگاهت می کند.

قدم زائرین سردار دلها بر چشمان مردم دیار کریمان

حاج قاسم خاکی بود و اهل غرور و مقام و منصب های کشوری و نظامی نبود. با اینکه رهبر انقلاب بالاترین مقام نظامی کشور یعنی "ذوالفقار" را به حاج قاسم اعطا کرده بود، اما او خودش را از جنس مردم می دانست و همه مخصوصا همشهریانش در استان کرمان حاج قاسم صدایش می کردند.

او حتی در وصیت نامه اش نوشته بود نام سرباز را بر روی سنگ مزارش حک کنند و او را در کنار همرزمانش به خاک بسپارند.

پیکرش شبانه دفن شد و چه قدر این دفن شبانه برایمان آشناست و ما را یاد حضرت زهرا(س) می اندازد. حاج قاسم تا زنده بود ارادت خاصی به بانوی دو عالم داشت و هر سال در بیت الزهرا مراسم شهادت حضرت زهرا(س) را برگزار می کرد، حتی ایام شهادت اش نیز همزمان با ایام فاطمیه شد.

سال های پیش که ویروس کرونا بود، در برگزاری مراسم کمی محدودیت بود، اما امسال پیش بینی می شود حدود ۲۰ هزار زائر میهمان دیار کریمان و زائر حاج قاسم باشند.

اینجا از سراسر کشور برای برپایی موکب و خدمت به زائران آمده اند، کرمانی ها حتی خانه های خود را برای پذیرایی و اسکان زائران آماده کرده اند و قرار است امسال با حضور عاشقان سردار دلها از سراسر ایران و حتی از کشورهای مختلف حماسه ای دیگر بسازیم، حماسه ای مانند اربعین

قدم زائرین سردار دلها بر چشمان مردم دیار کریمان

همه ارگان ها پای کار آمده اند، شهر و استان کرمان مزین به پرچم های سیاه عزا و تصاویر سردار دلها شده است. مسیرهای منتهی به کوه های صاحب الزمان و گلزار شهدا کم کم شلوغ می شود و موکب داران با هر آنچه که در بضاعت دارند، از میهمانان شان پذیرایی می کنند.

هرکس هر چقدر که در توان دارد برای پذیرایی زائران آورده است، اینجا همه تمام تلاش خود را می کنند تا به زائرین حاج قاسم بد نگذرد و کرمانی ها که شهرشان به دیار کریمان معروف است، میهمان نوازی خود را ثابت کنند.

دیار کریمان دیار مردم شهید پرور و ولایتمدار کرمان اکنون پذیرای زائران سردار دلها است و گلزار شهدای کرمان این قطعه بهشتی میزبان کسانی است که از راه دور و نزدیک برای تجدید عهدشان با حاج قاسم و شهدا آمده اند.

همچنین جهت رفاه حال زائران"نرم افزار مرد میدان" نیز طراحی شده است، که زائران می توانند آن را از طریق کافه بازار و یا وب سایت www.dmmk.ir دانلود کرده و اطلاعاتی از قبیل؛ راهنمای زائر، اسکان هوشمند در کرمان، اماکن زیارتی و سیاحتی، مراسمات سالگرد و رستوران‌ ها را به دست آورند.

شماره تلفن های ۰۹۹۶۰۲۲۴۰۰۸ و ۰۹۱۳۰۳۸۴۰۰۳ نیز جهت راهنمایی هرچه بیشتر زائران اعلام شده است.

از هشتم تا هجدهم دی ماه به یاد سردار مقاومت دهه مقاومت را به یادش گرامی می داریم و خاک قدوم تان را طوطیای چشم می کنیم.

قدم هایتان بر چشمان ما_ الهه رهنما

قدم زائرین سردار دلها بر چشمان مردم دیار کریمان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha