مشاور وزیری که برای "حاج قاسم" نوشت!

مشاور وزیر ورزش و جوانان در کرمان، گفت: خبر تلخ شهادت سردار سلیمانی باعث سرودن شعری بود که مبنای کتاب"حاج قاسم" شد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ اسماعیل احمدی مشاور وزیر و سرپرست حوزه وزارتی وزارت ورزش و جوانان و نویسنده کتاب "شعر حاج قاسم" در ویژه برنامه صبح و نشاط که از گلزار شهدای کرمان پخش زنده شد، گفت: توفیق داشتم در سوریه گهگاهی در رکاب حاج قاسم عزیز باشم.

وی افزود: اولین کتابی که تألیف کردم، سال ۹۵ با عنوان دم عشق بود و مربوط به سفر سوریه بود که حاوی خاطرات خیلی شیرینی از مدافعان حرم بود.

مشاور وزیر ورزش و جوانان تصریح کرد: همان سال این کتاب چاپ و تقدیم حضرت آقا شد؛ که مقام معظم رهبری خوشحال شدند و با این تعبیر که چقدر خوب که می بینم اولین کتاب در مورد مدافعان حرم منتشر می شود، از آن یاد کردند.

احمدی ابراز داشت: روزی که حاج قاسم به شهادت رسید ما هم، مانند همه شما عزیزان چشمانمان پر از اشک بود، در همان حالت تقریباً ۴۰ بیتی را سرودم و با توجه به اینکه مدتی است به حوزه کودکان و نوجوانان بیشتر فکر می کنم و دو سه جلد هم برای کودکان سروده بودم ، لذا طبع شعری ما آن روز کودکانه شد.

وی اظهار داشت: بدین ترتیب یک شعر کودکانه خوب سروده شد و تا چهلم حاج قاسم نیز تصویرسازی شد؛ اما نمی دانم چرا این کتاب، طی این سه سال منتشر نشد تا اینکه خوشبختانه روز گذشته منتشر شد و توفیقی بود تا در جوار قبور مطهر سرداران شهید حاج قاسم سلیمانی و حسین پورجعفری و سایر شهدای کرمان این کتاب رونمایی و نخست تقدیم مردم کرمان شود.

مازیار ناظمی رئیس فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی جمهوری اسلامی ایران نیز گفت: از فدراسیون مردم پایه و پرانرژی اتومبیلرانی و موتورسواری خدمت شما عزیزان هستیم.

وی افزود: هر سال این مراسم با همین شکوه و عظمت برگزار می شود که واقعا برایم لذت بخش بود.

رئیس فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی جمهوری اسلامی ایران به مراسم سومین سالگرد شهید حاج قاسم سلیمانی نیز اشاره و بیان کرد: این مراسم یک مراسم مردمی است که در بخش بخش این مراسم از گروه های متفاوت استان های مختلف و شهرهای مختلف استان کرمان آمده بودند و سهمی دارند که امیدواریم خداوند از همه قبول کند.

میثم پاریزی مدیر کل ورزش و جوانان استان کرمان هم گفت: ورزش استان کرمان خوشبختانه طی سال ها در بخش های مختلف رشد مطلوب و خوبی داشته است؛ اما یکی از مصادیق توسعه متوازن ورزش، بحث نگاه به بخش فرهنگی و کار و اقدامات مثبت و اثرگذار فرهنگی است که باید در این حوزه انجام شود.

وی بهترین چراغ راه در این حوزه و این بخش را بحث مکتب شهید سلیمانی دانست و افزود: جامعه ورزش و جوانان در کنار سایر اقشار سعی کرده با توجه به این مبانی و اصول مکتب شهید سلیمانی بتواند مسیر خود را در بحث اقدامات اثرگذار فرهنگی به خوبی پیش ببرد.

مدیر کل ورزش و جوانان استان کرمان؛ به بیان گزارشی از برگزاری برنامه های سومین سالگرد شهید سلیمانی در حوزه ورزش و جوانان ذیل بنیاد شهید سلیمانی و ستاد ترویج مکتب شهید سلیمانی در استان پرداخت و تصریح کرد: مجموعه ورزش استان، هیئت های ورزشی، مجموعه سپاه ثارالله استان کرمان و بسیج ورزشکاران برای برگزاری برنامه های سومین سالگرد شهادت سردار دل ها در کنار ما بودند و سعی کردیم برنامه های مثبت و اثرگذاری انجام دهیم که این برنامه ها در سطح کشور و در بین استان های مختلف عملیاتی و اجرایی شد که البته گل کارها در کرمان بود و من همین جا از همت همه عزیزان تشکر می کنم.

پاریزی خاطرنشان کرد: سعی کردیم در تمام برنامه های ورزشی پیوست فرهنگی مناسبی داشته باشیم، برای تعدادی از هیئت های ورزشی کد گرفتیم که پایگاه بسیج ورزشکاران در آنجاها راه اندازی شده و همچنین اقدامات بسیار اثرگذاری مثل نذر رهایی برای آزادسازی زندانیان انجام شده است و قرار است، ۶۳ زندانی نیز به زودی به همت اقشار مختلف و حوزه ورزش در استان کرمان به آغوش خانواده هایشان باز گردند.

مشاور وزیری که برای "حاج قاسم" نوشت!

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha