سرانه ورزشی استان کرمان از میانگین کشوری بالاتر خواهد شد

مدیر کل ورزش و جوانان استان کرمان از افزایش ۸۶ هزار مترمربع به سرانه ورزشی استان خبر داد و گفت: با طرح‌ های جدید، سرانه ورزشی استان از میانگین کشوری بالاتر خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ میثم پاریزی در شورای تربیت بدنی و ورزش استان کرمان، از افزایش ۸۶ هزار مترمربع به سرانه ورزشی استان خبر داد و گفت: با طرح‌ های جدید، سرانه ورزشی استان از میانگین کشوری بالاتر خواهد بود.

وی از اعتبار ۲۳۰ میلیارد تومانی برای تکمیل و بهره‌ برداری طرح‌ های ورزشی بالای ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی استان خبر داد و افزود: ۱۰ سالن ورزشی تا پایان سال در استان افتتاح می‌شود.

مدیر کل ورزش و جوانان استان کرمان ادامه داد: در حوزه روستایی ۲۰۰ چمن مصنوعی‌ مینی‌ فوتبال احداث شده و ۳۷۰ خانه ورزشی روستایی تجهیز شده‌ اند.

پاریزی با اشاره به چهارمین دوره المپیاد استعدادهای برتر ورزش گفت: ۳۸۹ ورزشکار در ۲۲ رشته ورزشی به رقابت می‌ پردازند.

کمال جوانمرد دبیر اجرایی کمیته ملی پارالمپیک نیز از طرح جذب جانبازان مدافع حرم، امنیت و مرز با نام «یاران سلیمانی» خبر داد و گفت: این طرح به منظور استعدادیابی و شناسایی جانبازان مدافعان امنیت، مدافعان حرم و مدافعان مرزها ویژه جوانان و افراد زیر ۴۰ سال است.

استاندار کرمان نیز؛ برگزاری فصلی شورا را به منظور سیاست‌ گذاری، برنامه‌ ریزی و رفع دغدغه‌ های حوزه ورزش استان مورد تاکید قرار داد.

محمد مهدی فداکار؛ توجه به ورزش بانوان و امرار و معاش مربیان و قهرمانان ورزشی به عنوان دستور کار شورای تربیت بدنی و ورزش استان مورد اشاره قرار داد و افزود: باشگاه‌ های ورزشی خوبی در استان فعالیت دارند و مبالغ زیادی را نیز هزینه می‌ کنند؛ که البته عمدتا در حوزه فوتبال است.

وی تصریح کرد: باشگاه‌ های ورزشی مکلف هستند؛ که بخشی از هزینه‌ های خود را در دیگر رشته‌ های ورزشی بپردازند و حمایت خود را از سایر ورزش‌ ها داشته باشند.

استاندار کرمان عنوان کرد: باشگاه‌ های ورزشی علاوه بر حوزه زیرساختی در بخش حمایت از تیم‌ ها و ورزشکاران و آموزش‌ ها نیز کمک کنند.

استانداری کرمان

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha