تدوین سند مقاومت استان کرمان در آینده ای نزدیک

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان، گفت: از سه سال قبل که ظرفیت جدید گلزار شهدای کرمان به ظرفیت های گردشگری این استان افزوده شده است، تدوین سند مقاومت استان کرمان طی این سه سال پیگیری شود و اکنون در مراحل نهایی است .

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ فریدون فعالی گفت: از سه سال قبل که با شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی، ظرفیت جدید گلزار شهدای کرمان به ظرفیت های گردشگری استان کرمان، افزوده شده است، این استان مورد بازدید بسیاری از گردشگران قرار گرفته است.

وی افزود: گردشگران خارجی و داخلی اکنون در سفر به استان کرمان، اولین مقصدشان را گلزار شهدا انتخاب می کنند و همین اهمیت و مورد توجه بودن سبب شده است؛ تدوین سند مقاومت استان کرمان طی این سه سال پیگیری شود و اکنون در مراحل نهایی است.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان در ادامه؛ با بیان اینکه در سند گردشگری مقاومت مسیرهای زیارتی مختلفی برای زائران سردار شهید حاح قاسم سلیمانی تعریف خواهد شد؛ عنوان کرد: یکی از این مسیرها، زادگاه سردار دلها در روستای "قنات ملک شهرستان رابر" است.

فعالی، با تاکید بر اینکه سند گردشگری مقاومت یک راهبرد عملیاتی برای توسعه گردشگری منطقه خواهد بود، تصریح کرد: بر اساس این سند، سایر بخش‌ های مرتبط با صنعت گردشگری به ویژه حوزه صنایع‌ دستی تقویت می‌ شوند.

وی با اشاره به تاکید رئیس جمهور در سفر مرداد ماه به کرمان برای پیگیری این موضوع، ابراز داشت: وزارت میراث فرهنگی به عنوان متولی این امر در حال آماده سازی این سند است و به زودی این سند با حضور وزیر میراث‌ فرهنگی رونمایی خواهد شد و می‌ تواند راهبردی برای توسعه گردشگری استان کرمان در همه زمینه‌ ها باشد.

مدیر کل میراث فرهنگی؛ گردشگری و صنایع دستی استان کرمان؛ تاکید کرد: در حال حاضر طراحی و ساخت انگشترهای مشابه انگشتر سردار شهید حاج‌ قاسم سلیمانی و یا مزین به تمثال آن شهید بزرگوار توسط هنرمندان صنایع‌ دستی استان کرمان در مرحله طراحی و ساخت قرار دارد.

فعالی، با اشاره به اینکه باید نشانه‌ ها و المان‌ هایی از سردار شهید حاج‌ قاسم سلیمانی تهیه و تولید شود، بیان کرد: این المان‌ ها می‌ توانند به یک برند برای گردشگری استان کرمان تبدیل شوند.

مدیر کل میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری استان کرمان همچنین از ثبت یک روز به عنوان "روز کرمان" در تقویم رسمی نام برد و آن را یکی دیگر از اقدامات انجام شده در زمینه معرفی پایتخت مقاومت عنوان و بیان کرد: روز سیزدهم دی ماه به نام کرمان در تقویم رسمی کشور جای خواهد گرفت.

اداره کل میراث فرهنگی استان کرمان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha