افتتاح دفتر هیئت صلح رسانه‌ ای کرمان گامی در راستای ترویج فرهنگ صلح و سازش

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: افتتاح دفتر هیئت صلح رسانه‌ ای کرمان در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گامی مهم در راستای ترویج فرهنگ صلح و سازش در جامعه است؛ همچنین رسانه‌ ها نیز تشویق می‌ شوند تا این فرهنگ را در بین مردم نهادینه کنند.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ حجت‌ الاسلام و المسلمین ابراهیم حمیدی، در آیین افتتاح دفتر هیئت صلح رسانه‌ ای استان کرمان در اداره‌ کل فرهنگ و ارشاد استان، این اقدام را در راستای ترویج فرهنگ صلح و سازش دانست و گفت: رسانه‌ ها و مطبوعات و اداره‌ کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان اداره‌ ای مهم و تأثیرگذار، در زندگی و فرهنگ مردم نقش مهمی دارند.

وی صلح و سازش را یک فرهنگ دینی و توصیه بزرگ اسلامی دانست و افزود: توصیه اول اسلام برای رفع اختلافات بر صلح و سازش است. در مرتبه اول انسان باید به گونه‌ ای در زندگی عمل کند؛ که این اختلافات ایجاد نشود و انسان‌ ها به حقوق خود قانع باشند و به حق دیگران تجاوز نکنند.

رئیس کل دادگستری استان کرمان؛ تصریح کرد: سیره عملی ائمه(ع) نشان می‌ دهد که آنها بزرگترین افرادی بودند که فرهنگ صلح و سازش را در بین مردم گسترش می‌ دادند. عقل نیز ایجاب می‌ کند که اختلافات با صلح و سازش حل و فصل شود، زیرا هم ماندگاری بیشتری دارد و هم هزینه کمتری را به جامعه تحمیل می‌ کند و هم آثار و برکات بیشتری خواهد داشت.

حجت الاسلام حمیدی، با اشاره به تلاش‌ های صورت گرفته در نظام مقدس جمهوری اسلامی برای نهادینه شدن فرهنگ صلح و سازش در جامعه، بیان کرد: نمونه آن تأسیس شوراهای حل اختلاف از حدود ۲۰ سال گذشته در قوه قضائیه است و امروز شوراهای حل اختلاف در دستگاه قضا نعمت بزرگی هستند و سالیانه میلیون‌ ها پرونده را رسیدگی و حل و فصل می‌ کنند و برکات آن قابل مشاهده است.

وی با اشاره به افتتاح دفتر هیئت صلح رسانه‌ ای کرمان در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، خاطرنشان کرد: در این هیئت اختلافاتی که بین اصحاب رسانه‌ ها با یکدیگر، با مردم و با مسئولان به وجود می‌ آید؛ بررسی شده و برای رفع این اختلاف تلاش خواهد شد تا علاوه بر ترویج فرهنگ صلح و سازش در جامعه، مطبوعات نیز تشویق شوند تا این فرهنگ را در بین مردم نهادینه کنند./اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha