اعطای مرخصی و ارفاقات قانونی به ۱۹۱ نفر از زندانیان زن استان کرمان

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان گفت: به مناسبت ولادت با سعادت حضرت فاطمه(س) و روز مادر با مرخصی و اعمال انواع نهادهای ارفاقی برای ۱۹۱ نفر از بانوان در بند زندان های استان موافقت شد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ مهدی بخشی، گفت: پس از دستور ریاست قوه قضاییه مبنی بر اتخاذ تمهیدات لازم برای آزادی و بهره مندی زندانیان زن در ایام ولادت حضرت فاطمه زهرا (س)، بلافاصله رسیدگی به این موضوع در دستور کار دادستانی های سراسر استان کرمان قرار گرفت.

وی افزود: در همین رابطه قضات و دادستان های سراسر استان با حضور در زندان های سطح استان، به صورت چهره به چهره با مددجویان زن دیدار و به مشکلات حقوقی و قضایی آنان رسیدگی کنند.

دادستان کرمان، اضافه کرد: در بازدیدهای صورت گرفته، ضمن بررسی درخواست ها و ارائه ارشادات و راهنمایی‌های قضایی در خصوص تسریع در رسیدگی ها، تخفیف در قرار تامین، اختصاص پابند الکترونیکی، تعلیق اجرای مجازات، اعطای مرخصی، اعسار و آزادی مشروط دستورات مقتضی صادر شده است.

بخشی بیان کرد: در این بازدیدها مقرر شد از سوی انجمن حمایت از زندانیان نیازمند، مساعدت های لازم در خصوص خانواده های مددجویان زن بی بضاعت صورت بپذیرد.

وی، یادآور شد: بنابراین و طبق پیگیری های صورت پذیرفته، به مناسبت ولادت با سعادت حضرت فاطمه زهرا(س) و روز مادر، با مرخصی و اعمال انواع نهادهای ارفاقی برای ۱۹۱ نفر از بانوان در بند زندان های استان موافقت شد و این افراد این ایام خجسته را در کنار خانوادهایشان سپری خواهند کرد.

دادستان کرمان در پایان از تلاش های شبانه روزی مدیران و پرسنل زندان های سراسر استان کرمان تقدیر و تشکر کرد.

دادگستری کل استان کرمان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha