امام جمعه سیرجان: روشنگری وظیفه همه افراد جامعه بخصوص افراد دارای تریبون است

امام جمعه شهرستان سیرجان، روشنگری را وظیفه همه افراد بویژه سخنرانان و دارای تریبون دانست و بیان کرد: پشت پرده اهانت نشریه فرانسوی بی نتیجه ماندن فتنه های دشمنان در اتفاقات اخیر در کشور است؛ بنابراین همه وظیفه داریم در مقابل این اقدامات دشمنان تبیین و روشنگری کنیم.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ حجة الاسلام و المسلمین شیخ عباس مسلمی زاده امروز در خطبه های نماز جمعه شهرستان سیرجان، با تاکید بر همبستگی و اتحاد حول محور قرآن و اسلام و ولایت و با تبریک سالروز ولادت حضرت زهرا(س) و روز زن و مادر گفت: حضرت فاطمه زهرا(س) الگوی همه مادران، زنان عالم و در رأس تمام بانوان اسلام و جهان قرار دارد و از فضائل حضرتش در کنار همه کمالات خدا محوری و انقطاع الی‌ الله و فناء فی الله و جلوه جمال خداوند است.

وی افزود: حضرت فاطمه زهرا(ع) در اوج قله ی ایمان و از ارزش‌ها و درجات والایی برخوردار است، و سوره کوثر در شأن آن حضرتش نازل شد، که زهرا(ع) کوثر خداست و عالمه ای است که علم خود را در مکتب و کلاسی نیاموخت، جز آن که پرورش یافته دامان وحی و پیامبر اکرم اسلام(ص) بودند.

خطیب جمعه کرمان، تصریح کرد: زنان، دختران و مادران ما از مکتب حضرت فاطمه(س)، درس تقوا، عصمت و طهارت روح را آموختند و حضرتش را الگوی زندگی خود قرارداده و خواهند داد.

حجت الاسلام مسلمی زاده تاکید کرد: اما جهان غرب و استکبار امروز، ناجوانمردانه با اسم آزادی به جایگاه زنان جفا کرده است و گناه بزرگی در مورد جنسیت زن مرتکب شده و عزت آنان را در بی بند و باری و کمرنگ جلوه دادن ارزش های دینی، اسلامی و انسانی ترویج داده و می‌ دهد و این در حالی است، که سعادت و خوشبختی زنان جامعه ما این است، که الگو و سیره زندگی شان حضرت زهرا(س) باشد.

وی در واکنش به اقدام هتاکانه نشریه فرانسوی شارلی ابدو، عنوان کرد: دشمنی با راه حق و حقیقت از صدر اسلام تا به امروز وجود داشته و می بینیم که همواره کسانی که منطق نداشته اند، پیامبراکرم(ص)، ائمه اطهار(ع) و رهبران دینی رامورد اهانت قرارداده اند.

نماینده ولی فقیه در سیرجان، ابراز داشت: این نشریه فرانسوی نیز به دلیل نداشتن هیچگونه منطقی اقدام به چاپ این کاریکاتورو کاریکاتورهای متعدد علیه دین اسلام داشته است، که این اقدام ها به دلیل قدرت اسلام و جمهوری اسلامی است.

حجة الاسلام و المسلمین مسلمی زاده با انتفاد از امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه گفت: وی دم از آزادی بیان، اندیشه و رعایت حقوق انسان‌ ها می زند و حتی حرمت انسان‌ها را در حرف به زبان می آورد، اما در عین حال در برابر احساسات مسلمانان ساکت هست و حتی حامی اقدامات این نشریه است و باید گفت؛ متاسفیم از اینگونه انسان‌ های نابخرد و جاهلی که پرچمدار شعار حریت و آزادی هستند و آزادی بیان را توجیهی برای اهداف مغرضانه خود در رسانه هایشان پیش برده و می برند.

وی، اهانت و توهین نشریه موهن شارلی ابدو به مرجعیت دینی و سیاسی جهان اسلام رهبر معظم انقلاب را محکوم و خاطرنشان کرد: بار دیگر استکبار و غرب به جهل و حماقت خود باز می‌ گردند و به بهانه آزادی عقیده و بیان و استقلال مطبوعات، اقدام به عمل شیطانی با تمسخر دین و تحقیر نمادهای دینی و ارزش‌های والای اسلامی می‌ کنند، که امروز مردم سراسر کشور و شهرستان سیرجان این اقدام شیطانی و پلید را با راهپیمایی خود محکوم می کنند.

امام جمعه سیرجان؛ روشنگری را وظیفه همه افراد بویژه سخنرانان و دارای تریبون دانست و بیان کرد: پشت پرده اهانت نشریه فرانسوی بی نتیجه ماندن فتنه های دشمنان در اتفاقات اخیر در کشور است؛ بنابراین همه وظیفه داریم در مقابل این اقدامات دشمنان تبیین و روشن گری کنیم و دست های پشت پرده این اتفاقات را به مردم نشان دهیم.

امام جمعه سیرجان: روشنفکری وظیفه همه افراد جامعه بخصوص افراد دارای تریبون است

شایان ذکر است؛ همزمان با سالروز ولادت حضرت زهرا (سلام الله علیها) و گرامیداشت روز زن و مقام مادر، خواهران ستاد نمازجمعه با حضور در پارک شهید هادی بر سر مزار مطهر ۵ شهید گمنام مدفون در این پارک حضور یافتند و با قرائت فاتحه، قبور مطهر شهدا را گلباران کردند.

امام جمعه سیرجان: روشنفکری وظیفه همه افراد جامعه بخصوص افراد دارای تریبون است

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha