موضوع حل اختلاف نباید در شوراهای حل اختلاف خلاصه شود/ نرخ رسیدگی به پرونده‌ها باید ۱۰۰ درصد باشد

رئیس کل دادگستری استان کرمان در جریان سفر به شرق استان با بیان اینکه نرخ رسیدگی به پرونده های قضایی در سراسر استان باید به ۱۰۰ درصد برسد، اظهار داشت: موضوع حل اختلاف هم نباید فقط در شوراهای حل اختلاف خلاصه شود و باید از همه ظرفیت ها در این زمینه استفاده کرد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ حجت‌ الاسلام ابراهیم حمیدی صبح امروز در نشست بررسی عملکرد حوزه‌ های قضایی شرق استان کرمان، با تاکید بر استفاده از ظرفیت‌ های حل اختلاف گفت: باید از هر ظرفیتی که منجر به ختم دعاوی به صلح و سازش می‌ شود، استفاده کرد و موضوع حل اختلاف نباید فقط در شوراهای حل اختلاف خلاصه شود.

وی با بیان اینکه باید از ظرفیت روحانیون، معتمدین، ائمه جمعه و جماعات و غیره برای توسعه صلح و سازش در پرونده‌ ها استفاده شود،افزود: پیشگیری از وقوع جرم موضوع مهمی است؛ که باید در این راستا بر مبنای سیاست‌ ها و برنامه‌ های پیش‌ بینی شده، حرکت کرد و عملکرد حوزه‌ های قضایی در این بخش نیز باید بر مبنای شاخص‌ های موجود مورد سنجش قرار گیرد.

رئیس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به اینکه در دور دوم سفرهای شهرستانی عملکرد حوزه‌های قضایی به صورت ویژه مورد بررسی قرار می‌ گیرد، تصریح کرد: به دنبال ایجاد رقابت به منظور توسعه کمی و کیفی خدمات قضایی ارائه شده به مردم هستیم تا بر این مبنا، جایگاه استان در اجرای برنامه‌ های تعیین شده از سوی قوه قضائیه ارتقا پیدا کند.

حجت الاسلام حمیدی با بیان اینکه در راستای توسعه نیروی قضایی و اداری در سطح استان اقداماتی در دست انجام است، تاکید کرد: در پی برگزاری آزمون استخدامی قوه قضائیه در سال گذشته، تعدادی نیروی اداری در آستانه جذب هستند و با شروع به کار این افراد، بخشی از مشکلات این حوزه حل می‌شود.

وی بر رسیدگی به پرونده‌ های مسن نیز تاکید و خاطرنشان کرد: نرخ رسیدگی به پرونده‌ ها در حوزه‌های قضایی باید حداقل ۱۰۰ درصد باشد، تا موجودی پرونده‌ ها در شعب افزایش پیدا نکرده و در کنار آن باید در راستای کاهش موجودی شعب نیز اقدام شود.

رئیس کل دادگستری استان کرمان بر توجه به صدور آرای جایگزین حبس نیز تاکید و اظهار کرد: وجود شعب دارای آمار نامتعارف پذیرفتنی نیست و باید مورد توجه قرار گیرد./اداره کل دادگستری استان کرمان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha